کد خبر: 21155
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
بذر

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مرکز تولید بذر درختان در منطقه زاگرس همانند ذخیره گاه شمشاد های شمال ایجاد می شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، مسعود منصور شامگاه یکشنبه پس از پایان بازدید از مرکز تولید بذر شمال و ذخیرگاه شمشاد با بیان اینکه تقویت ایستگاه تولید بذر و نهال از مهمترین رویکردهای سازمان جنگل‌ها است، افزود: در منطقه زاگرس نیز برای درختان زاگرس مرکز تولید بذر ایجاد می‌شود.

وی با اظهار اینکه این مرکز تولید بذر در یاسوج یا شهرود ایجاد می‌شود، افزود: در حال حاضر ۲۳ مرکز تولید بذر مرتعی در کشور وجود دارد.

وی درباره طرح خروج دام از مرتع با بیان اینکه در حال حاضر اجرای این طرح متوقف شده است، افزود: برخی از دامداران از مزایای طرح بهره مند ولی از جنگل خارج نشدند.

منصور درباره قاچاق چوب نیز گفت: باید مسائلی نظیر واردات چوب، توسعه زراعت چوب، تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای حفاظتی و نصب دوربین برای کاهش پدیده قاچاق انجام و اجرا شود.

عباسعلی نوبخت معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها نیز با اشاره به اینکه جنگل‌های شمال از سال ۸۵ درگیر نوعی قارچ و از سال ۹۵ نیز درگیر شب پره شمشاد بوده است، افزود: در استان ۴۲ هزار شمشادستان وجود دارد و برای احیای آن بذر آن جمع آوری و تبدیل به نهال شده است.

وی با اظهار اینکه تاکنون بذر تولید نهال در شش هکتار از مرکز بذر کلوده کاشته شد، افزود: امسال نیز رد هفت هکتار کاشته می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =