کد خبر: 21139
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
دام

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: واردات ۳۷ قلم داروی دامپزشکی به کشور، با توجه به ظرفیت‌های تولید و به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی در این حوزه، ممنوع شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، خالد خداویردی روز شنبه در جریان بازدید از چند واحد تولید داروهای دامپزشکی سمنان به خبرنگاران گفت: اکنون ۱۹۰ شرکت تولیدکننده داروهای دامپزشکی در کشور فعالیت دارند که ۴۴ شرکت تولیدکننده دارو، هشت شرکت تولیدکننده واکسن و بقیه تولیدکننده ویتامین ها هستند.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز دام اکنون در داخل کشور تولید می شود، تاکید کرد: برای حمایت از تولید داخلی واردات تعدادی از اقلام داخلی به کشور ممنوع شده است که شامل پنج قلم آنتی بیوتیک و ۳۲ مورد مولتی ویتامین دامی می شود.

خداویردی ادامه داد: ممنوعیت واردات این اقلام به این دلیل است که برخی از این داروها تا ۱۷ تولیدکننده داخلی دارد.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: شرایط تولید اقلام داروهای دامپزشکی که واردتشان به کشور ممنوع شد، در داخل کشور به گونه ای مطلوب است که برخی تولیداتشان به کشورهایی مانند عراق ترکیه، پاکستان و افغانستان نیز صادر می شود.

وی با اشاره به ظرفیت توسعه تولید داروهای دامپزشکی در کشور گفت: واکسن های دامی و طیور اکنون از طریق هفت تولیدکننده دانش بنیان کشور تولید می شود و این واحدها به سطحی از دانش و فناوری دست یافته اند که واکسن آنفلوآنزا سه تولیدکننده در داخل کشور دارد و واکسن بیماری لمپی‌اسکین یا پی پی آر که در گذشته واردکننده آن بودیم، اکنون به صورت خودکفا در داخل تولید می شود.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور در این سفر ضمن بازدید از چند واحد تولید داروهای دامپزشکی در سمنان، در جریان مسایل و مشکلات آن واحدها قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =