کد خبر: 21077
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
روستای قلعه نو

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی در روستای قلعه نو شهرستان اراک خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: اقامتگاه بوم گردی به بارت اولین اقامتگاه در روستای قلعه نو است و امیدواریم استقبال بیشتری برای راه اندازی اقامتگاه های سنتی در این روستا و روستاهای هدف گردشگری استان داشته باشیم.

مصطفی مرزبان با بیان اینکه این اقامتگاه با حجم سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریال است و توسط بخش خصوصی احداث شده است، افزود: افتتاح این پروژه گردشگری، ۹ فرصت شغلی را به همراه داشته است، که تمامی کارکنان آن از ساکنین روستا تامین شده است.

وی اظهار کرد: این مکان به مساحت دو هزار متر مربع، بزرگترین اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان است که مشتمل بر ۸ واحد مستقل اقامتی است و با ظرفیت اسکان ۵۰ نفر مسافر،  دارای امکانات و تجهیزات کامل از جمله دو طبقه سالن پذیرایی و رستوران سنتی و دمنوش خانه آماده ارائه خدمات به مسافران  است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از میراث فرهنگی استان، مرزبان خاطرنشان کرد: این اقامتگاه دومین بوم گردی در شهرستان اراک و در کنار مسیر جاده اصلی  اراک به تهران است و در ساخت آن از المان های سنتی معماری بومی استفاده شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =