کد خبر: 21071
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
دامداری

رییس اتحادیه دامداران گیلان با بیان اینکه قیمت تمام شده شیر بیشتر از قیمت خرید مصوب است گفت: علاوه بر این صاحبان کارخانجات لبنی شیررا کمتر از قیمت مصوب از دامداران استان می‌خرند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، عباس یوسفی افزود: قیمت مصوب خرید شیر از دامداران هر لیتر ۶۴۰۰ تومان اعلام شده است اما پرداختی‌ها به دامداران گیلان پایین‌تر از این قیمت است و صاحبان کارخانجات لبنی برای انجام این کار بهانه‌های مختلفی می‌آورند.

وی اظهار کرد: مجبوریم در برابر چنین بهانه‌هایی صبور باشیم و اگر اعتراض کنیم شیر کمتری از دامداران خریداری خواهد شد.

یوسفی ادامه داد: قیمت تمام شده تولید هر لیتر شیر خام ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان است و این در حالیست که هر لیتر بین ۶۱۰۰ تا ۶۲۰۰ تومان از دامدران گیلان خریداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روزانه ۱۳۰ تن شیر به طور میانگین در گیلان تولید می‌شود و حمایت از دامداران موجب خواهد شد که به شیر تولیدی استان به میزان قابل توجهی افزوده شود.

رییس اتحادیه دامداران گیلان با بیان اینکه در حال حاضر دامداران برای تهیه نهاده‌ها نیز مشکل دارند، تصریح کرد: ممنوعیت مصرف نهاده خام موجب فشار زیادی به دامداران شده است و اجبار استفاده از کنستانتره کار را سخت کرده است.

وی یادآور شد: دامداران نباید مجبور باشند که حتما برای تغذیه دام از کنستانتره استفاده کنند زیرا دامدار می‌داند که چگونه باید دامش را تغدیه کند.

یوسفی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ هزار نفر در گیلان به شغل دامداری مشغول هستند، گفت: امیدواریم حمایت‌های لازم از دامداران صورت گیرد تا دامهای اتسان بیش از این به دلیل به صرفه نبودن تولید شیر روانه کشتارگاه نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =