کد خبر: 21049
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
شیلات

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان بر اجرای مفاد کلیدی آیین نامه ماهیگیری مسئولانه تاکید کرد و گفت: این آیین نامه در ۲ محور اصلی پایداری صنعت ماهیگیری و حفظ اشتغال به جد در حال پیگیری است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علی دانش مهر در نخستین جلسه "کارگروه ویژه انضباط بخشی فعالیت های صید و صیادی استان خوزستان" با بیان اینکه آیین نامه "ماهیگیری مسئولانه" به جد پیگیری می‌شود، اظهار کرد: با مدیریت مسئولانه می توان همه فرصت های شغلی که وجود دارد و همچنین تنوع زیستی و اکولوژی خود را حفظ و این امانت را به نسل آینده تحویل داد.

به گزارش ایسنا، وی هدف از تشکیل این کارگروه را کنترل و رصد دقیق چالش ها و مشکلات بنادر صیادی استان خوزستان از جمله مشکلات زیر ساختی، ایجاد فضای سبز و تامین امکانات رفاهی، معیشتی و پشتیبانی بنادر صیادی و جاده دسترسی مناسب عنوان کرد.  

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان، بکارگیری نیروهای تخصصی شیلاتی و افزایش ارتباطات بین بخشی در حوزه های مربوطه و همچنین آموزش های حرفه ای صیادان در خصوص مسائل حقوقی و قضایی را موجب افزایش دانش آنها و بالا بردن کیفیت و راندمان کاری دانست.

همچنین طالبی زاده رئیس گروه پایش و بهسازی منابع دریایی این اداره کل در ادامه بیان کرد: کمیته ماهیگیری مسئولانه در سال ۱۹۹۵ میلادی در سازمان فائو تشکیل شد و آیین نامه تدوین شده این تیم تخصصی، بر محوریت پایداری صنعت ماهیگیری و حفظ اشتغال هدفگذاری شده است.

وی افزود: با اجرای موفقیت آمیز طرح دریابست، استقرار زیستگاه های مصنوعی و اخذ ایزو برای مراکز آموزش، زمینه اجرای "ماهیگیری مسئولانه" نیز فراهم شده است.

در این کارگروه ویژه قنواتی رئیس بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، سواری، مسئول امور حقوقی این اداره کل، شریفی معاون یگان حفاظت منابع آبزی شیلات استان و ابراهیمی رئیس گروه اداره بنادر و ماهیگیری معاونت صید شیلات خوزستان حضور داشتند که به بیان دیدگاه ها و راهکارهای خود پیرامون موضوع جلسه پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =