کد خبر: 21044
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
شیلات

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: در مرحله نخست مجتمع تکثیر و پرورش ماهی و میگو با ظرفیت ۲۰۰ تن در کوهستک سیریک به بهره برداری رسیده و تولید آن به ۵۰۰تن می رسد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، عبدالرسول دریایی پنجشنبه شب در بازدید از نخستین مجتمع پرورش ماهی در قفس شهرستان سیریک افزود: شهرستان سیریک به عنوان قطب درخشان آبزی پروری دریایی در صورت حمایت آینده درخشانی در حوزه آبزی پروری دریایی و ایجاد اشتغال  پایدار دارد.

وی ادامه داد: سیریک یکی از شهرستان های مستعد شیلاتی است و خوشبختانه به خوبی در مسیر  رشد قرار گرفته است. وامید می رود باتوجه به تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته شاهد رشد و توسعه خوبی در تکثیر و پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس  با تداوم حمایت ها باشیم.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه صنعت پرورش ماهی در قفس در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته باید مورد حمایت ویژه قرار گیرد،اظهارداشت: این صنعت در مرحله نخست ظرفیت  ۱۱۳ هزار تنی در استان دارد که می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال، تولید پروتئین با کیفیت و ایجاد امنیت غذایی برای کشور و کاهش فشار به ذخایر آبزیان داشته باشد.
دریایی گفت: شیلات هرمزگان از ورود جامعه صیادی  و سرمایه گذاران به حوزه پرورش ماهی در قفس استقبال می کند ، به ویژه ورود این قشر زحمت کش به حوزه آبزی پروی می تواند موجب کاهش فشار بر ذخایر آبزیان شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =