کد خبر: 21038
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
چهار محال بختیاری

در سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به استان چهارمحال و بختیاری تهیه سند ملی گردشگری استان چهار محال و بختیاری و تهیه سند ملی فعال سازی روستا مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش روستانیوز به نقل از خانه ملت، احمد راستینه هفشجانی در مورد گزارش سفر اعضای کمیسیون فرهنگی از استان چهارمحال و بختیاری گفت: شب گذشته اعضای کمیسیون فرهنگی در پی برنامه نظارتی میدانی خود در دومین سفر استانی وارد استان چهار محال و بختیاری شدند، ضمن حضور در امام زادگان حلیمه و حکیمه خاتون از نوادگان امام موسی بن جعفر(ع) و زیارت از این اماکن مقدس از نزدیک در جریان امور فرهنگی این امام زادگان قرار گرفتند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان افزود: تجلیل از مفاخر علمی، فرهنگی، هنری چهارمحال بختیاری شب گذشته با حضور رئیس محترم کمیسیون و اعضای کمیسیون فرهنگی برگزار شد و از ۱۲ نفر از مفاخر ملی عرصه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی تجلیل شد. 

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون فرهنگی امروز با حضور در قبور مطهر شهدا و غبارروبی از گلزار پاک شهیدان ضمن ادای احترام به مقام شهدا از این مکان مقدس بازدید کردند و همچنین با حضور در برنامه شورای فرهنگ عمومی مباحث متفاوتی در راستای شورای فرهنگ عمومی استان به سمع و نظر اعضای کمیسیون و آقای امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور رسید. در این جلسه مصوباتی در مورد بررسی شاخص‌های فرهنگی، هنری و ورزشی استان چهارمحال و بختیاری مطرح شد.  

نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآورشد: طبق مصوبه ای که از طرف شورای عالی فرهنگ عمومی کشور مطرح شد تهیه سند ملی گردشگری استان چهار محال و بختیاری با تاکید به ظرفیت‌های این استان و همچنین تهیه سند ملی فعال سازی روستا و حیات فرهنگی و اقتصادی روستا مورد توجه قرار گرفت و مقرر گردید در اولین فرصت شورای فرهنگی و هنری استان این دو سند را تهیه برای تصویب به شورای فرهنگی عمومی ارسال کنند.

 راستینه در پایان تصریح کرد: در حال حاضر بازدید میدانی اعضای کمیسیون فرهنگی از دیگر مجموعه‌های فرهنگی و هنری  ادامه دارد که در گزارش بعدی خلاصه ای از آن را مطرح می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =