کد خبر: 21021
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
آتش سوزی

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از وقوع چهار حریق طی شش ماهه نخست سال جاری در مراتع سطح شهرستان خبر داد و گفت: در این آتش سوزی چهار هکتار از مراتع سوخت.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، محمدرضا کشاورزیان ضمن بیان اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری چهار حریق در سطح منابع طبیعی شهرستان شاهرود به وقوع پیوست، ابراز داشت: این میزان آتش سوزی از لحاظ تعداد حریق و مساحت به نسبت مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در این حریق‌ها چهار هکتار از منابع طبیعی شهرستان از بین رفت، افزود: خسارت این آتش سوزی‌ها حدود سه میلیارد و ۱۹۴ میلیون ریال برآورد شده است که باید گفت در بسیاری از مواقع آسیب وارده به طبیعت غیرقابل جبران است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه برگزاری کلاس‌ها در طول سال، تجهیز کردن روستاهای کنار جنگل به پایگاه اطفا حریق مردمی و دادن امکانات اولیه به پایگاه‌های اطفا حریق توانسته از شدت وقوع این آتش‌سوزی‌ها بکاهد، ابراز داشت: شهر مجن و روستای ابر و چهارباغ به پایگاه‌های اطفای حریق تجهیز شدند.

کشاورزیان بابیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰ ساعت کلاس آموزشی ویژه حریق در مناطق پر ریسک برگزار و بیش از ۲۰۰ نفر از دوستداران طبیعت آموزش دیدند، تصریح کرد: آموزش و ترویج و برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص حریق باعث کاهش وقوع حریق طی سال جاری‌شده است.

وی بیش از ۳۰۰ نفر کارت همیار طبیعت را طی کلاس‌های آموزشی دریافت کردند، افزود: علاوه بر آمادگی روستاها و گروه‌های مردمی، نیروهای منابع طبیعی نیز طی ۲۴ ساعت با انجام گشت‌های مستمر طی ایام تعطیل حوزه استحفاظی شهرستان را تحت کنترل دارند و با هر گونه موارد تخلف به شدت برخورد می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =