کد خبر: 20978
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
روستای نرمه

استاندار سمنان با اشاره به ضرورت ماندن روستائیان در محل زندگی خود، گفت: تولید ثروت در روستاها اولویت نخست استان به منظور جلوگیری از مهاجرت است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در جریان سفر به شهرستان گرمسار به خبرنگاران ابراز داشت: امروز تولید ثروت در روستاها به‌عنوان رمز اصلی موفقیت محسوب می‌شود.

وی بر اولویت قراردادن تولید ثروت در روستاها تاکید و بیان کرد: افزایش گرایش به ماندن روستائیان در محل زندگی خود و خارج شدن روستاها از حالت خوش‌نشینی‌ برای شهرنشینان در گرو تحقق این امر است.

هاشمی به افتتاح ۲ واحد صنعتی و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار در حوزه گلیم و نمک در این سفر اشاره و اضافه کرد: اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های کاری این واحدها بسیار ارزشمند است.

وی گفت: دست‌اندرکاران این واحدهای صنعتی و صنایع‌دستی در جریان بازدید از این واحدها دغدغه‌هایی را مطرح کردند که در نشست ستاد موانع رفع تولید شهرستان گرمسار پیگیری می‌شود.

استاندار سمنان نقدینگی، مشکلات زیرساختی و تخصیص آب را از جمله این دغدغه‌ها عنوان و اضافه کرد: نشست ستاد موانع رفع تولید شهرستان گرمسار در انتهای بازدید از واحدهای صنعتی و صنایع‌دستی گلیم و نمک این شهرستان تشکیل می‌شود و تصمیمات لازم در این زمینه‌ها اتخاذ خواهد شد.

سفر به گرمسار، سومین سفر شهرستانی استاندار سمنان پس سفر به دامغان و مهدی‌شهر است.

طبق سرشماری نفوس ومسکن سال ۱۳۹۵ کشور ، از کل جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می کنند.

گرمسار در غرب استان سمنان، به دلیل نزدیکی به پایتخت کشور، حدود نیمی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان را در خود جای داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =