کد خبر: 20951
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
سراب گردشگری

رییس منابع آب سلسله گفت: حریم سراب گردشگری "گلم کاو" به طول یک هکتار با حکم دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان رفع تصرف و آزادسازی شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، ذبیح جودکی اظهار داشت: اداره منابع آب شهرستان در مرحله نخست آزادسازی این سراب نسبت به صدور اخطار برای افرادی که مبادرت به محصور کردن سراب و حریم رودخانه گلم کاو کرده بودند اقدام کرد.

وی گفت: تعدادی از افراد به صورت خودجوش تصرفات مربوطه را آزادسازی کردند اما عده ای از متخلفان پس از طی شدن مهلت ۱۰ روزه، اقدامی در این خصوص انجام ندادند که در این راستا سراب مذکور به همراه نیروی انتظامی با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان به صورت کامل آزادسازی شد.

وی افزود: تمامی سراب ها و منابع ملی از انفال بوده و هیچ کس حق دست درازی و تصرف حرایم آنها را ندارد و رفع تصرفات حریم و بستر سراب امیر، سراب پاپی و کهمان نیز بزودی اجرا خواهد شد.

جودکی ادامه داد: با تمامی متخلفان و متصرفانی که به حریم و بستر رودخانه یا مسیل ها دست درازی، اقدام به ساخت و ساز و کاشت درخت نمایند بدون هیچگونه اغماض و مماشاتی برخورد قانونی می شود و تصرفات به وضع سابق بازخواهد گشت.

وی تصریح کرد: همچنین مهلت پنج روزه ای به سایر افرادی که در مسیر رودخانه گلم کاو از سراب تا روستا و همچنین روستاهای چناره، صالح آباد و الماس آباد دارای درخت و فنس کشی هستند داده شده است تا نسبت به رفع تصرفات غیرقانونی اقدام نمایند که اهالی نسبت به انجام این مهم متعهد شدند در غیر اینصورت اداره منابع آب بدون هیچگونه مماشاتی با آنان برخورد قاطع خواهد کرد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۵۰ هکتار ساخت و ساز غیرمجاز، تجاوز به حریم و بستر رودخانه، فنس کشی و درختکاری غیرقانونی در این شهرستان شناسایی شده و آزادسازی آنها با هماهنگی دستگاه قضا در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =