کد خبر: 20890
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: دسترسی ساکنان روستاهای استان به شبکه تلفن همراه از سال ۹۶ تاکنون ۱۹درصد افزایش یافته است.

به گزارش  روستانیوز به نقل از ایرنا،شهاب حیدری روز دوشنبه در جلسه کارگروه توسعه ارتباطات مناطق محروم روستایی این استان گفت: این اقدام با هدف دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات و همچنین بهره‌برداری از اینترنت پرسرعت در تمامی مناطق روستایی استان صورت گرفته است.

حیدری با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستا برای تسهیل امور اقتصادی، آموزشی و  تحقق عدالت ارتباطی مهم است ادامه داد: با توجه به ضرورت از بین بردن شکاف دیجیتالی بین مناطق شهری و روستایی، مهمترین اولویت تیم‌ اجرایی اپراتورها، افزایش سرعت انجام پروژه‌ها است تا در شرایط کنونی کشور، تمامی مردم از جمله مناطق محروم هرچه سریعتر از آموزش مجازی و خدمات الکترونیکی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: سال ۹۶ تعداد روستاهای تحت پوشش تلفن همراه لرستان بیش از ۲ هزار و ۲۴۰ روستا بوده که این رقم اکنون با رشد ۱۹ درصدی به بیش از ۲ هزار و ۶۶۰ ارتقا یافته است.

وی گفت: تعدادی از این روستاها در مناطق سخت گذر قرار داشت که به علت ضرورت هزینه کردهای بسیار زیاد، از دسترسی به شبکه های مخابراتی بی نصیب بودند اما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای ایجاد سهولت دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و رعایت عدالت ارتباطی، نسبت به ایجاد زیر ساخت های مخابراتی لازم و توسعه شبکه برق ایستگاههای دور دست، با اولویت مناطق محروم اقدام کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =