کد خبر: 20878
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
گردشگری

مسئول کمیته گردشگری پایدار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: توسعه گردشگری روستایی سبب توانمندسازی جوامع محلی، افزایش سطح رفاه و کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها می شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سید رضا بهادری روز دوشنبه در نشست با دهیاران روستاهای هدف گردشگری استان در روستای اسلامیه شهرستان تفت افزود: وقتی روستایی مورد توجه گردشگران قرار گرفت دولت نیز زیرساخت های آن روستا و امکانات رفاهی در آن ایجاد می کند و همین سبب توانمندسازی جوامع محلی می شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر گردشگری با ایجاد اشتغال در روستاها سبب افزایش سطح رفاه و کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها می شود.

مسئول کمیته گردشگری استان یزد مهمترین عامل در توسعه گردشگری روستایی را تجربه عنوان کرد و اظهار داشت:  گردشگران به دنبال تجربه خوب از سفر خود هستند و باید همه عوامل نظیر حمل و نقل، اقامت، تأسیسات خورد و خوراک مطلوب باشد تا تجربه خوبی را برای یک گردشگر به جای گذارد.

وی اضافه کرد: کسب و کارهای سرگرم کننده یکی از موارد اشتغال زایی است که در دنیا مطرح است که می توان با بازی های قدیمی روستایی و با ساده ترین وسائل محیطی شاد و جذاب برای گردشگر فراهم کرد.

بهادری دسترسی نقاط مختلف روستایی استان به اینترنت را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برای یک گردشگر آنتن دهی تلفن همراه و اتصال به اینترنت مهم است و باید زیرساخت های روستاها در این زمینه فراهم باشد.

وی درباره حوزه اجتماعی گردشگری روستایی هم گفت: حضور گردشگران باید کمترین اثر اجتماعی و فرهنگی را بر روستاهای میزبان بگذارد و در این زمینه توجه به مسائل مذهبی و فرهنگی هر روستا مهم است.

این مسئول، نقش دهیاران در همراهی ساکنان روستا با گردشگران را مهم خواند و افزود: گردشگری صنعتی با کمترین آثار تخریبی بر محیط زیست است که اشتغال زایی می کند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =