کد خبر: 20873
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
احد آزادی خواه

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: بانک کشاورزی بر اساس بندی از برنامه ششم توسعه امهال ۸۳ هزار ۸۲۹ پرونده بدهکار را در دستور کار خود قرار داده است که به اعتباری معادل ۱۰۶ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر روز گذشته(۱۸ مهرماه) کمیسیون متبوع خود، گفت: در نشست اول کمیسیون کشاورزی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست برنامه‌های خود را ارائه کرد و تعدادی از نمایندگان نیز دغدغه‌های خود را در زمینه وضعیت تالاب‌ها، صدور مجوزها، سایت‌های دفع پسماند، دریای خزر، پساب‌ها و پروژه‌های انتقال آب مطرح کردند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیرعامل بانک کشاورزی مهمان نشست دوم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس بود، ادامه داد: در نشست سه هفته قبل کمیسیون کشاورزی مقرر شده بود که بانک کشاورزی اقدام در زمینه بخشودگی تسهیلات کشاورزان خسارت دیده را در دستور کار خود قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: بانک کشاورزی بر اساس بند (خ) ماده (۳۳) برنامه ششم توسعه، امهال  ۸۳ هزار ۸۲۹ پرونده بدهکار را دستور کار خود قرار داده است که به اعتباری معادل  ۱۰۶ هزار میلیارد تومان نیاز دارد، در حال حاضر بر اساس بند مذکور برنامه ششم توسعه میزان امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده ۴ هزار ۵۲ میلیارد تومان بوده است که عمده آنها مربوط به سال‌های ۹۷ و اوایل ۹۸ است و در خصوص پرونده های سال ۹۹ تاکنون اقدامی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در قالب بند (ز) تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۰  بانک کشاورزی ۶ هزار و ۸۵۵ پرونده را تعیین تکلیف کرده که بخشودگی آن معادل ۵۸۵ هزار ۹۰۱ میلیارد ریال است، گفت: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک کشاورزی تسهیلات واحدهای تولیدی که ۷ و نیم درصد از بدهی خود را پرداخت کنند امهال می‌کند.  

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: بر اساس اعلام رئیس بانک کشاورزی حداکثر علیه ۸ درصد از کشاورزان بدهکار بانکی اقدام قضایی صورت می‌گیرد و با ۹۲ درصد آنها صرف ارسال پیامک تعامل می‌کنند.

آزادی خواه، خاطرنشان کرد: در نشست پایانی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولین مربوطه گزارش کمیته اعزامی به شهرستان آستارا به منظور بازدید از وضعیت صادرات محصولات کشاورزی از طریق حمل و نقل دریایی و جاده‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =