کد خبر: 20845
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: کاربری ۱۰۹ آب بندان استان گردشگری است ولی اجازه واگذاری آن به سرمایه گذاران را نداریم.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، سیف الله فرزانه صبح دوشنبه در نشست فعالان گردشگری با بیان اینکه میراث فرهنگی و گردشگری یک کار فرابخشی است، افزود: گردشگری کشاورزی در استان باید توسعه یابد زیرا کشاورزی بخشی از علایق گردشگر و مسافران است.

وی تغییر و تفکیک اراضی کشاورزی را سبب نابودی مزارع و گردشگری کشاورزی برشمرد و گفت: در استان ۸۶۰ قطعه آب بندان با ۱۷ هزار هکتار وسعت وجود دارد که اولویت آن کشاورزی، پرورش ماهی، زراعت چوب و گردشگری است.

وی ادامه داد: ۱۰۹ آب بندان دارای کاربری گردشگری است ولی متأسفانه اجاره واگذارکردن این آب بندان ها به بخش‌های خصوصی و سرمایه گذاری را نداریم.

فرزانه با عنوان اینکه مدیریت یکپارچه در حوزه گردشگری لازم است، گفت: گردشگری صنعت نیست بلکه خدمات است زیرا سرمایه گذار و بهره بردار بیشترین آسیب را در کرونا تجربه کرده‌اند و اگر قرار است در حوزه میراث، گردشگری و صنایع دستی حمایت شویم باید اعتبارات مرمتی، تسهیلات با نرخ سود پایین و تدوین بسته‌های حمایتی لازم ارائه و طراحی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران یادآور شد: برای اجرای گردشگری و رویدادهای بین المللی گردشگری تمامی دستگاه‌ها باید پای کار بیایند و زباله، ترافیک و غیره از جمله مشکلات فراروی گردشگری به شمار می‌رود.

وی از راه اندازی پرواز از فرودگاه‌های استان به مقصد کیش خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =