کد خبر: 20811
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
محمدجواد عسکری

به گفته رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ما از سوی کمیسیون کشاورزی مجلس به سازمان حمل و نقل اعلام کرده ایم که بحث به اصطلاح پشت بارنامه را حذف کند و قیمت واقعی حمل باید برای تولید کننده و کامیون دار مشخص باشد.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تیم قبلی بانک مرکزی همتی برای حل مشکلات نداشت، گفت: اگر تیم جدید در راستای سیاست دولت و پیشنهادات مجلس حرکت نکند به عنوان دستگاه ناظر تعیین تکلیف می کنیم.

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص تخصیص یا عدم تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی ازجمله نهاده های دامی  به خبرگزاری بازار گفت: همانطور که می دانید رییس بانک مرکزی به تازگی عوض شده و لذا قصد داریم به زودی جلسه ای با وی با محوریت ارز مورد نیاز تولید محصولات کشاورزی برگزار کنیم تا در این زمینه شفاف سازی هایی از سوی بانک مرکزی برای ما صورت بگیرد.

وی افزود: اگر ارز تخصیصی مورد نیاز مشخص شود و با نظارت دقیقی نیز تخصیص داده شود قطعا بسیاری از مشکلات اخیر به خصوص مشکلات پیش آمده در حوزه تامین نهاده های مورد نیاز را نخواهیم داشت.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: تیم قبلی بانک مرکزی همتی برای حل این مشکل نداشتند با این وجود تیم جدید باید در راستای سیاست دولت و پیشنهادهای مجلس جلو برود. در غیر این صورت ما به عنوان دستگاه نظارتی اقدام و تعیین تکلیف خواهیم کرد.

به سازمان حمل و نقل اعلام کرده ایم پشت بارنامه را حذف و قیمت واقعی را مشخص کند
عسکری در خصوص مبالغ اضافی که کامیون داران از تولیدکنندگان بابت تحویل بار نهاده های دامی طلب می کنند نیز گفت: ما از سوی کمیسیون کشاورزی مجلس به سازمان حمل و نقل اعلام کرده ایم که بحث به اصطلاح پشت بارنامه را حذف کند و قیمت واقعی حمل باید برای تولید کننده و کامیون دار مشخص باشد.

عسکری در پاسخ به این سوال که چه ضمانتی برای اجرای آن هست وقتی که تولیدکننده برای هلاک نشدن دام و طیور خود مجبور به تامین نهاده به هر قیمتی است، گفت: مساله اینجا است که بحث پشت بارنامه در کمیسیون مجلس و دفتر معاونت وزیر مطرح شده است و در حال برنامه ریزی هستیم که سازمان حمل و نقل را مکلف به اجرا کنیم و در همین راستا به زودی جلسه ای با حضور کمیسیون، معاون وزیر و سازمان حمل و نقل برگزار خواهیم کرد و این مساله را نهایی خواهیم ساخت.

گفتنی است کامیون داران کشور برای انتقال محموله بار نهاده از بنادر به سالن های تولید علاوه بر مبالغی که در بارنامه قید شده است مبالغی مازاد از تولید کننده درخواست می کنند که به اصطلاح پشت بارنامه نامیده می شود که یک تخلف قانونی است. با این وجود تولیدکنندگان برای دریافت محموله چاره ای جز تن دادن به پرداخت چنین مبالغ مازادی را ندارند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =