کد خبر: 20788
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
غلامرضا قوسی

قوسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پیش بینی تولید ۴۸ هزار تن انار در استان خبر داد و افزود: طی سال گذشته ۵۴ هزار و ۷۴ تن محصول از باغات انار استان برداشت شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، غلامرضا قوسی ا اشاره به پتانسیل خراسان جنوبی در تولید انار بیان کرد: چهار هزار و ۳۷۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت انار است.

وی از پیش بینی تولید ۴۸ هزار تن انار در استان خبر داد و افزود: طی سال گذشته ۵۴ هزار و ۷۴ تن محصول از باغات انار استان برداشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ هزار و ۶۰۰ خانوار در استان بهره بردار انار هستند، گفت: شیشه کپ، شهسوار، قند، ملس یزدی، شیرین یزدی، زاغ یزدی، خزر، واندرفول و ارقام بومی از مهم ترین ارقام کشت شده انار در استان هستند.

قوسی با اشاره به دیگر محصولات استراتژیک خراسان جنوبی اظهار کرد: زرشک خراسان جنوبی به لحاظ کیفیت بالا و نوع بی دانه زرشک، قابلیت تولید ۱۷ نوع محصول را دارد.

وی با بیان اینکه  بازاریابی و فروش مشکل اصلی زرشک در استان است، افزود: زرشک توسط دلالان از افراد مختلف با کیفیت‌های متفاوت خریداری و مخلوط می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =