فرخی

مدیر کل اداره پست آذربایجان غربی گفت: ۳۳۷ هزار مکان روستایی استان کد پستی خود را دریافت کردند.

به گزارش روستانیوز، مجید فرخی ظهر  امروز ۱۷ مهر ماه در نشست خبری به مناسبت هفته پست اظهار داشت : خدمات پستی محدود به ایران نیست بلکه مربوط به کل دنیا است، در واقع  پست یک شبکه بین المللی است که محدوده جغرافیایی و ارتباطات آن  کل دنیا را فرا گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کلیه خدمات شرکت ملی پست از سال ۹۵ کاملا دولتی شده است، بیان کرد: ۸۴۸ واحد پستی در سطح استان به سه صورت  دولتی خصوصی شهری و روستایی با ۳۱۹ پیشخوان،  ۴۹۳ ای سی روستایی، و ۳۶ واحد پستی در مرکز شهرستان خدمات پستی را ارائه می دهد.

مدیر کل پست آذربایجان غربی، با اعلام اینکه کرونا حجم بسته ها را تا ۳ برابر، خریدهای اینترنتی را  ۴۶ برابر و ارسال  مرسولات ۱۸. درصد افزایش یافته است، گفت: ۱۲۵ نامه رسان در سطح استان به جابجایی مرسولات پستی پرداخته و به دستگاه پست سیار مجهز هستند لذا هزینه خریدهای اینترنتی از طریق پست دریافت شده و به فروشنده پرداخت می شود.

فرخی افزود: اداره پست در روزهای اوج کرونایی تعطیل نبوده و همین امر سبب شد تا ۷۵ درصد همکاران به کرونا مبتلا و ۲ نفر دیگر نیز فوت شوند.

وی با بیان اینکه میانگین توزیع مرسولات پستی یک نامه رسان روزانه  ۱۰۶ مورد است، تصریح کرد: خطوط پستی مستقیم ارومیه به تبریز، ارومیه به تهران و ارومیه به سنندج هم به تازگی راه اندازی شده و  در راستای ارایه مرسوله پستی بدون ترافیک و‌ اتلاف وقت انجام می شود.

فرخی اعلام کرد،: ۱ میلیون و ۱۲۸ هزار مکان شهری و ۳۳۷ هزار مکان روستایی کد پستی خود را دریافت کردند که ۴۲۸ هزار آن مربوط به ارومیه است.

مدیر کل اداره پست آذربایجان غربی گفت،: در شش ماهه اول سال حدود ۱۶۰۹۱۱۵ فقره مرسولات پستی جابجا شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =