کد خبر: 20758
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
گردشگری

فرماندار مهریز گفت: توانمندی فرهنگی و اقتصادی فراوانی در روستاها وجود دارد که با برگزاری جشنواره‌های مختلف می توان این ظرفیت ها را به گردشگران معرفی کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی عصر جمعه در جشنواره هفته روستا که در روستای گردشگری سریزد مهریز برگزار شد، افزود: معرفی توانایی مناطق روستایی به گردشگران در کسب درآمد، ایجاد اشتغال و رونق تولید  تاثیر مستقیم دارد  .

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با همکاری مسئولان مرتبط با روستاها، دهیاران و شوراهای اسلامی چندین جشنواره و جشن برگزار شده است، ادامه داد: معرفی فرهنگ و آداب و رسوم در کنار صنایع دستی و تولیدات دامپروی و کشاورزی  جلوه هایی از ظرفیت های مناطق روستایی را در معرض دید گردشگران قرار می دهد.

زارع زاده مهریزی بیان کرد: ایجاد اشتغال مولد و پایدار با بهره‌گیری از ظرفیت هر روستا و جلب مشارکت جوانان مناطق از برنامه‌های محوری در شهرستان مهریز است و باید توسط بخشداری پیگیری و در این زمینه اقدام شود.

در این جشنواره که با حضور مسافران، مردم و مسئولان محلی در بافت تاریخی و فرهنگی روستای سریزد برگزار شد چندین برنامه فرهنگی هنری با حضور هنرمندان استان اجرا شد.

هفته ملی روستا و عشایر از ۱۵ مهرماه آغاز شده است .                 

از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز ۳۰ درصد در ۱۴۰ روستای پنج دهستان ارنان، میانکوه، تنگچنار، خورمیزات و بهادران زندگی می‌کنند و روستای سریزد با یک هزار نفر جمعیت در ۱۰ کیلومتری شمال شهر مهریز قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =