کد خبر: 20702
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
امیر حسین مدنی

معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری گفت: همزمان با روز ملی روستا و عشایرپنج هزار و ۱۷۰ طرح در روستاهای کشور با اعتبار سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سید امیر حسین مدنی روز پنجشنبه در سفر یکروره به استان قزوین در جمع خبرنگاران افرود: هم اکنون دو میلیون ۱۰۰ هزار نفر از این خدمات بهره مند می شوند و عمده طرح ها در حوزه راهداری ، مدرسه سازی ، آبرسانی ، برق رسانی، گازرسانی  است .
 وی با اشاره به صدور ۸۰ هزار سند منزل روستایی در کشور اظهار داشت: همچنین ۱۱ هزار مسکن آسیب دیده براثرحوادث غیر مترقبه و ۱۲۳ هزار مسکن مقاوم سازی روستایی به بهره برداری رسید.
معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری تقویت رویکرد توسعه و عمران روستاها با دیدگاه معیشت محور را  از هدف این نهاد در سالجاری دانست و افزود: اگر معیشت و اقتصاد مردم را درست کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد  شد .
وی اضافه کرد: آب یکی از زیر ساخت ها توسعه در روستاهاست و اگر بتوانیم بدرستی آب را در حوزه کشاورزی مدیریت کنیم بخشی از اشتغال و معیشت مردم به واسطه این زیر ساخت حل خواهد شد .
مدنی تاکید کرد: یکی از اولویت رسیدگی به مشکل ِآب و زیر ساخت ها و بهره مندی از منابع آبی کشور و زیر ساخت هاست و برنامه مفصلی که دولت سیزدهم برای اشتغال  برنامه ریزی شده  تا سالانه یک میلیون اشتغال ایجاد شود که بخش عمده آن در حوزه روستایی است که بزودی برنامه های آن اعلام خواهد شد.
این مسوول با اشاره به نرخ بیکاری در جامعه افزود: نرخ بیکاری در روستاها کمتر از شهرهاست در حالیکه جمعیت روستایی ما را سالمندان تشکیل می دهند این آمار قابل استناد نیست .
مدنی تصریح کرد: هم اکنون  وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری  در  جامعه زیاد است و افرادی  که از روستا به شهر مهاجرت کردند جمعیت زیادی را تشکیل می دهند که باید این مهم راهکاری اتخاذ کرد.
معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری افرود: در بحث بوم گردی و گردشگردی  در وزارت گردشگری مباحثی مختلفی مطرح شده که با حمایت های لازم اشتغال پایدار را به همراه خواهد داشت.
وی یاد آورشد: استفاده از ظرفیت روستاها برای توسعه گردشگری اقدام مناسبی از از سوی وزارت گردشگری است اما  بوم‌گردی نباید به اصالت و هویت  روستاها آسیب برساند.
مدنی با اشاره به اقدامات  انجام شده در حوزه روستایی  استان قزوین گفت : در این  استان  اقدامات خوبی انجام شده است و امرور ۸۶ پروژه مشارکتی بهسازی معابر روستایی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در ۲۷۰ هزار متر مربع در سطح استان به   بهره برداری رسید که از این میزان ۴۹ میلیارد  ریال در حوزه راه هزینه شده است .
وی با اشاره به ضریب نفوذ اینترنت در روستاهای کشور یاد آور شد : ضریب نفوذ اینترتت و زیرساخت های لازم در مخابرات عدد خوبی است اما همان طور که در استان قزوین شاهدیم و آنگونه که مردم اتتظار دارند در اختیارشان قرار نگرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =