کد خبر: 20486
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
خرما

معاون سازمان تعاون روستایی ایران گفت: وزارت جهاد کشاورزی از نخل داران خوزستانی حمایت می کند و روند خرید خرمای استعمران مطلوب است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی ایران با اشاره به خریداری بیش از ۶ هزار تن خرمای نخل داران خوزستانی گفت: خرمای نخل داران با قیمتی زیر قیمت مصوب فروخته نمی‌شود.

مرتضی معتمد در سفر ۲ روزه به خوزستان ضمن بازدید از مراکز خرید شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، شادگان، کارون و اهواز، روند خرید خرمای صنعتی استعمران را مثبت ارزیابی کرد .

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از نخل داران خوزستانی و همچنین مردم ابلاغیه دستور خرید تضمینی خرما را با قیمت مصوب صادر کرد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی با علم به اینکه بخشی از خرمای خریداری شده سال گذشته در انبار‌ها و کارگاه‌ها وجود دارد و ممکن است که بازار خرما در سال جاری با افت رونق و پویایی روبه‌رو شود، اما به نمایندگی از دولت به تعاون روستایی مأموریت خرید تضمینی خرمای خوزستان را داد.

وی گفت: با توجه به حجم خرمای تولیدی در خوزستان، پیش‌بینی ما در روز‌های اول خرید در ۷ مرکز و ۶ شهرستان بود که حجم خرمای روانه شده به مراکز خرید به میزانی بود که مراکز متعدد دیگری را تجهیز و راه‌اندازی کردیم تا کشاورزان در دسترسی به مرکز خرید دسترسی آسان‌تر و بدون اتلاف وقتی داشته باشند.

معتمد بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۶ هزار تن خرمای استعمران توسط عوامل تعاون روستایی خوزستان خریداری شده و تمام تلاش ما در کنار خرید کمی و کیفی، جلب رضایت کشاورزان است و با تلاش شبانه‌روزی که صورت گرفته این آمادگی وجود دارد تا ۵۰ هزار تن خرما را از نخل داران خوزستانی خریداری کنیم، اما پیش‌بینی ما خرید بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تن است.

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی کشور اضافه کرد: باوجود اینکه مراکز خرید ما مملو از خرمای نخل داران است، اما این قول را به کشاورزان می‌دهیم که تا دانه آخر خرما را از کشاورزان خریداری کنیم و هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم.

خرما با قیمتی زیر قیمت مصوب فروخته نمی‌شود*

مرتضی معتمد گفت: خرید خرمای استعمران از نخل داران خوزستانی تا پایان مهرماه ادامه دارد و نخل داران مختار هستند اگر خریداری قیمتی بیش از قیمت مصوب به آن‌ها پیشنهاد داد، خرمای خود را واگذار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =