مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی از ایجاد ۴۰ مرکز تعاون روستایی برای خرید تضمینی سیب صنعتی از باغداران استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، شهریار حیدری اظهار کرد: در راستای حمایت از باغداران استان و همچنین به منظور جلوگیری از فساد و ضایعات سیب‌های تولیدی، افت قیمت‌ها و جلوگیری از واسطه گری و حمایت از تولید، سازمان تعاون روستایی استان از ۶ مهرماه سال جاری اقدام به خرید سیب صنعتی در ۴۰ مرکز خرید در سراسر استان کرده است.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین چالش‌های استان با دارا بودن رتبه اول کشوری در تولید سیب درختی، مشکل صادرات و فروش مازاد محصولات بویژه سیب صنعتی است.

حیدری تصریح کرد: از ۶ مهرماه که عملیات خرید سیب صنعتی و درجه سه از باغداران استان شروع شده تا کنون بیش از ۲۱۰ تن محصول از باغداران استان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه باغدارانی که در حجم خیلی کم هم تولید می‌کنند، می‌توانند محصول خود را به این مراکز تحویل دهند، ادامه داد: همکاران ما در سازمان تعاونی روستایی استان، مشغول تدارک و تمهید مقدمات جابجایی و حمل و نقل هستند و این خرید تا آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

حیدری تاکید کرد: امسال بیش از یک میلیون و ۲۷۰ هزار تُن سیب در سطح استان تولید شده که از این مقدار بیش از ۳۵۰ هزار تُن به علت تغییر شرایط آب و هوایی و گرم شدن دما ریزش کرده است.

وی ادامه داد: افزایش حجم سیب زیردرختی در استان موجب کاهش قیمت این محصول باغی و سو استفاده برخی از دلالان شده که با پیگیری استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر نهادهای مرتبط قیمت تضمینی خرید سیب زیر درختی مصوب و اولین خرید از مهاباد آغاز شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی افزود: قیمت تضمینی خرید سیب صنعتی (درجه ۳) برای هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۶۰۰ ریال در سال جاری اعلام شده است.

وی تاکید کرد: باغداران استان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی دهستان در شهرستانها و اخذ گواهی تأیید اطلاعات باغدار، اقدام به بارگیری محصول خود به مراکز خرید کنند و همچنین به منظوررعایت موارد بهداشتی در محل‌های جمع آوری سیب صنعتی، محصول خود را درکیسه های نایلونی ۲۰ کیلویی به مراکز خرید تحویل دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =