مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی گفت: ۶۸ هزار و ۵۸ نفر از روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این استان از خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان بهره مند شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمدصادق زهدی افزود: یک‌هزار و ۶۲۷ نفر از از روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون از خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان بهره‌مند شده‌ و شمار افراد بهره مند از خدمات بیمه‌ای این صندوق به بیش از ۶۸ هزار نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: ۱۳ هزار و ۹۰۰ نفر مستمری‌بگیر زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی قرار دارند که ۷۰۴ نفر امسال به تعداد این افراد افزوده شده‌ است.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را افراد ۱۸ تا ۵۰ سال عنوان کرد و گفت: ۸۲ هزار نفر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان از شرایط بهره‌مندی خدمات این صندوق برخوردار هستند.

زهدی اظهارداشت: ۱۴ هزار نفر افراد ۱۸ تا ۵۰ سال در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان مرکزی اکنون فاقد بیمه هستند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های شازند، اراک و خمین اکنون بیشترین و دلیجان، محلات، زرندیه و ساوه به دلیل صنعتی بودن کمترین بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی خاظرنشان کرد: سهمیه تکلیفی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان این استان در سال جاری هفت هزار است که پوشش بیمه‌ای این افراد در دستور کار قرار دارد.

زهدی یادآور شد: سهمیه تکلیفی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی در سال گذشته چهار هزار و ۸۰۰ نفر بود که پنج هزار و ۷۵ نفر معادل ۱۰۵ درصد سهمیه تکلیفی این صندوق محقق شد.

وی ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی با پوشش بیمه این افراد رتبه چهارم کشور را سال گذشته از نظر ضریب پوشش به خود اختصاص داده‌است.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی گفت: علاوه بر افراد ۱۸ تا ۵۰ سال ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این استان، کشاورزانی که در شهرهای استان سکونت دارند می توانند با اخذ معرفی نامه از ادارات سازمان جهاد کشاورزی و مراجعه به کارگزاری‌های این صندوق در شهرستان‌های استان از خدمات بیمه‌ای صندوق بهره‌مند شوند.

زهدی الکترونیکی شدن ثبت و درخواست فرآیند از کار افتادگی را از دیگر اقدامات صندوق بیمه اجتماعی استان مرکزی در سال جاری عنوان کرد.

 استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۱۲۷ کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.
این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان‌های قم و اصفهان محدود شده و بر اساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۵ نفر جمعیت دارد.
اجرای طرح بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سال ۸۴ تاکنون در کشور آغاز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =