کد خبر: 20352
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
زکات

مرکز نیکوکاری تخصصی زکات با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در روستای بجد شهرستان بیرجند افتتاح شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سید مرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، امروز چهارشنبه ۷ مهرماه در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری تخصصی زکات روستای بجد گفت: زکات از مشترکات شیعه و اهل تسنن محسوب می‌شود و در کنار هم بودن مشت محکمی بر دهان استکبار است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: دشمنان اسلام پس از پیروزی انقلاب اسلامی علیرغم دست‌های پنهان و آشکار نتوانستند بین ما جدایی بیندازند.

وی گفت: یکی از آن مشترکاتی که موجبات وحدت را فراهم کرده، زکات است و البته ما مشترکات زیادی داریم و چرا نباید در مشترکات کار کنیم؛ زکات بسیار مهم است و زکات در محصولات برکت به وجود می‌آورد.

وی در چرایی راه اندازی مراکز نیکوکاری تخصصی در کشور، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند "کمیته امداد برای تامین بودجه از طریق مجلس پیگیری کند و وظیفه حاکمیت است که به نیازمندان برسد اما در کنار دولت و فعالیت کمیته امداد، امدادرسانی باید مردمی شود تا مردم خودشان امدادرسانی کنند".

بختیاری با بیان اینکه در انقلاب اسلامی اگر مردم را کنار بگذاریم دیگر انقلاب نیست و هرجا مردم آمدند در دنیا سرافراز شدیم‌، تصریح کرد: ما برای مردمی کردن امدادرسانی از مسجد شروع کردیم زیرا مردمی که در نماز جماعت شرکت می‌کنند به خوبی می‌دانند نیازمندان مناطق مختلف چه کسانی هستند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور افزود: مرکز نیکوکاری تخصصی زکات به این دلیل راه‌اندازی می‌شود که زکات بحث فقهی است و مسائل شرعی آن باید رعایت شود و اگر موفق شویم فرهنگ زکات را در جامعه نهادینه کنیم مشکل خیلی از نیازمندان که عزت نفس دارند و عضو کمیته امداد نمی‌شوند، رفع می‌شود.

رضا سلم آبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی نیز در این آیین گفت: بیشتر پرونده‌های مددجویی در این استان روستایی است که به لحاظ تسهیل روند امور ۴۳ مرکز در روستاها شکل گرفته و ۸۰ مرکز شهری است.

وی با بیان اینکه ۱۲۳ مرکز نیکوکاری در خراسان جنوبی فعال هستند که ۲۷ مرکز در ۶ ماه اول امسال راه‌اندازی شد و از کل مراکز ۶۸ مرکز در مساجد مستقر هستند، افزود: شش مرکز تخصصی زکات، چهار مرکز تخصصی اشتغال، پنج مرکز تخصصی فرهنگی، یک مرکز تخصصی سلامت و مرکز تخصصی رسانه‌یاران در خراسان جنوبی فعال هستند که این تخصص‌گرایی باید در تمامی شهرستان‌ها گسترده شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: سال ۹۹ نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری کردیم که ۴۳ میلیارد تومان را مراکز نیکوکاری کمک کردند و در شش ماه اول امسال نیز ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهم مراکز نیکوکاری بوده که ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مولوی حبیب الرحمن قهستانی، امام جمعه بجد نیز گفت: اسلام به مقوله نیکوکاری توجه خاص دارد و پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند خداوند عیب بنده خود را می‌پوشاند تا زمانی که بنده عیب برادر مسلمان خود را بپوشاند و خداوند گرفتاری‌ها و ‌معضلات و مصیبت‌ها را از بین می‌برد در صورتی که بنده خدا به این فکر باشد که گرفتاری بنده خدا را برطرف کند.

وی یادآور شد: خداوند متعال به بنده خود کمک می‌کند و دست او را می‌گیرد تا زمانی که بنده از بنده دیگری دست‌گیری کند و امروز اگر این مرکز افتتاح می‌شود در راستای آیات قرآنی و کمک به نیازمندانی است که مشکل مالی و معیشتی دارند و امید است با کمک و حمایت کمیته امداد این مرکز در خدمت مردم باشد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز (چهارشنبه) به منظور بازدید و بررسی وضعیت خدمت‌رسانی به مددجویان تحت حمایت به خراسان جنوبی سفر کرد و در نشست ستاد توسعه خاوران حضور یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =