کد خبر: 20319
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
روستا

رئیس اداره منابع طبیعی رشت، از رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان رشت در روستای کچا خبر داد و گفت: ارزش این اراضی حدود دو و نیم میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مهدی پورمیرزایی ز رفع تصرف اراضی ملی شهرستان رشت خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رشت ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی را در روستای کچای این شهرستان آزاد کردند.

وی با بیان اینکه متصرفان عرصه های مذکور را با سیم خاردار و پرچین محصور کرده بودند، افزود: براساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، با همکاری نیروی انتظامی همه آثار تصرف جمع آوری شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رشت با اشاره به معرفی متصرفان به مرجع قضایی، تصریح کرد: کارشناسان ارزش عرصه ملی رفع تصرف شده را حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد کردند.

پورمیرزایی، همچنین از توقیف یک دستگاه کامیونت حامل چوب آلات جنگلی توسکا به حجم نیم استر هیزم خبر داد که بدون مجوز قانونی اقدام به حمل نموده بود و خاطرنشان کرد: پرونده قضایی برای متخلفین تنظیم و خودروی حامل چوب آلات قاچاق ‌با هماهنگی مقام قضایی به پارکینگ منتقل شد و اقدامات بعدی در حال انجام است.

وی یادآور شد: به دنبال پایش نیروهای یگان حفاظت این اداره در منطقه خمام، خودروی نیسان حامل ۲۳ اصله چوب آلات جنگلی شامل افرا، سفید پلت، اوجا و توسکا توسط ماموران یگان حفاظت کشف و ضبط شد.

رئیس اداره منابع طبیعی رشت، این شهرستان را دارای بیش از ۳۰ هزار هکتار اراضی ملی شامل جنگل، موات، مستحدثه و ساحلی دانست و گفت: با جدیت در پی مجازات متخلفان هستیم و قانون در برخورد با قاچاقچیان و متصرفات از هیچ مجازاتی دریغ نخواهد کرد.

وی ضمن قدردانی از حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از نیروهای حفاظتی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی و قاچاق چوب با سامانه های امداد جنگل و مرتع به شماره های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =