کد خبر: 20228
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
خرما

رشید فرخی رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته پیش بینی می کنیم که امسال بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن خرما برداشت کنیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، در حالی که برداشت محصول خرما در برخی مناطق کشور کماکان ادامه داد محسن رشید فرخی رئیس انجمن ملی خرمای ایران به خبرگزاری «بازار» گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته خوشبختانه به طور متوسط به اندازه سال گذشته تقریبا تولید خواهیم داشت.

رشید فرخی با بیان اینکه امسال نیز متوسط برداشت را خواهیم داشت؛ افزود: سال گذشته میانگین برداشت بالغ بر یک میلون و ۳۰۰ هزار تن بود و پیش بینی می کنیم میزان برداشت امسال نیز با سال گذشته تقریبا برابری کند.

وی  همچنین با بیان اینکه خرمای ایران عمدتا در ۶ استان کرمان، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و بوشهر تولید می شود، در خصوص تاثیر خشکسالی بر کاهش تولید نیز گفت: بحث خشکسالی در برخی مناطق اثرگذار بوده است با این وجود امسال در برخی ارقام خرما مقداری کاهش داشتیم و در برخی دیگر کاهش نداشتیم بنابراین تفاوت تولید امسال نسبت به سال گذشته آنچنان قابل توجه نیست.

گفتنی است در بحث تولید خرما ایران یکی از کشورهای مطرح در جهان است به طوری که غالبا بعد از کشور مصر در جایگاه دوم دنیا قرار دارد، در حالی که کشور عربستان نیز معمولا در جایگاه سوم دنیا قرار می گیرد و برای جای گرفتن در رتبه دوم تولیدکنندگان برتر دنیا با ایران رقابت تنگاتنگی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =