کد خبر: 20202
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
گلخانه

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس با اشاره به نقش پر اهمیت این سازمان در افزایش راندمان و توسعه بهره وری منابع پایه آب و خاک، از احداث روستا گلخانه‌ها در فارس خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی فارس، هدایت‌الله رحیمی تصریح کرد: احداث روستا گلخانه به ۳ مشکل اساسی آب و اشتغال و توسعه بازار به عنوان سه چالش مهم کشور پاسخ مثبت می‌دهد. 

او افزود: رویکرد سازمان تعاون روستایی فارس مدیریت بهینه بهره وری در سیستم تولید، افزایش بهره وری آب و خاک و تکمیل زنجیره تولید و صادرات محصولات گلخانه‌ای در راستای اعتلای حداکثری کشاورزی است.

به گفته رحیمی، با توجه به کم آبی ، تنها راه تداوم حیات کشاورزی در این استان، توسعه کشت گلخانه‌ای است و از این رو سه مکان در شهرستان‌های کوار، لپویی و فسا به عنوان پایلوت احداث روستا گلخانه‌ای انتخاب شد.

او ادامه داد: با استفاده از ظرفیت تعاونی‌های تحت پوشش در فاز یک ۲۰ هکتار فضای گلخانه‌ای در روستای مظفری کوار و ۱۷.۵ هکتار در لپویی زرقان احداث شده و مجوز ۴۰ هکتار فضای گلخانه‌ای در شهرستان فسا نیز اخذ شده و در روند اقدامات قانونی قرار دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط سخت آب و هوایی کشور و خشکسالی‌های پی درپی در تکمیل زنجیره تولید و صادرات محصولات گلخانه‌ای کشور، الگوی توامان آب و خاک در الویت قرار دارد تا بتوانیم با سه اصل (تولید اقتصادی)، (حمل و نقل ارزان) و (تعیین بازار هدف) به  تثبیت تولید در فصول مختلف دست یابیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =