تسهیلات بانکی

مدیرشعب بانک کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال زارعی جاری۶۱۲میلیارد ریال تسهیلات بابت تامین بذر گواهی شده به کشاورزان این استان پرداخت شده است.

به گزارش روستانیوزبه نقل از ایرنا، روابط عمومی بانک کشاورزی روز جمعه به نقل از عباس قائدی زاده اعلام کرد:  این درحالی است که پارسال ۲۵۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده بود و رقم پرداختی سال زارعی جاری  نسبت به سال قبل ۲.۸ برابر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: تامین بذر گواهی شده به عنوان سرمایه ژنتیکی و یکی از عوامل اساسی رشد و پایداری تولید کشاورزی به ویژه در زیر بخش زراعت و جزو اولویت‌های بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات قرار دارد.

قائدی زاده گفت: با پرداخت این مبلغ در سال جاری، علاوه بر پوشش افزایش قیمت بذر گواهی شده؛ میزان بذر بیشتری برای بخش کشاورزی فراهم شده است.

سال زراعی گذشته  ۸۵ هزار و ۴۵۰ هکتار  از اراضی استان بوشهر به زیر کشت گندم رفت که از این میزان ۷۰ هزار هکتار مزرعه‌های گندم دیم و مابقی نیز کشتزارهای آبی بود.

پارسال در آغاز فصل کشت تولید ۱۱۴ هزار تن محصول گندم در استان بوشهر پیش بینی شده بود اما با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش بارش‌ها بیش از ۴۰ درصد مزرعه‌های گندم این استان دچار خسارت شد.

پارسال ۱۰هزار و ۶۰۰ تن بذر اصلاحی، بوجاری، ضدعفونی، کیسه گیری، اتیکت خورده و تائید شده با قیمت مصوب برای کشت گندم در مزرعه‌های آبی و دیم در استان بوشهر تامین شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =