کد خبر: 19922
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
گلرنگ

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: خرید تضمینی دانه روغنی گلرنگ از کشاورزان این استان آغاز شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، ولی الله زمانی  افزود: مراکز خرید تضمینی دانه های روغنی در سطح استان برای خرید گلرنگ به صورت تضمینی از کشاورزان آماده هستند.وی یادآوری کرد: امسال هر کیلوگرم دانه روغنی گلرنگ از کشاورزان ۱۰ هزار و ۱۱۵ تومان خریداری می شود.


مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: یکی از اهداف خرید تضمینی، پایداری اقتصاد کشاورزی است تا تولیدکننده و مصرف کننده مورد حمایت قرار گیرند.


مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: ۳۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت گلرنگ رفته که بر اساس پیش بینی های انجام شده کشاورزان امسال ۱۵۰ تن از این محصول برداشت می کنند.حسین عامری خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۵ تا ۳۰ تن محصول گلرنگ را کشاورزان برداشت کردند که امسال کشت این دانه روغنی پنج برابر سال قبل شده است.


مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: امسال ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار از سطح کشت دانه های روغنی کلزا و گلرنگ در استان دچار خسارت، سرمازدگی و حمله پرندگان(گنجشک ها) شد.عامری افزود: ماهنشان بیشترین تولید گلرنگ را به خود اختصاص داده است.


به گفته وی، امسال هشت مرکز خرید دانه های روغنی توسط شرکت غله برای خرید تضمینی این محصول تعیین شده است.سالانه دانه های روغنی تولید شده توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان خریداری و به کارخانه های روغنی کشی ارسال می شود.در حال حاضر دانه های روغنی کلزا در همه شهرستان های استان زنجان و گلرنگ نیز بجز طارم در سایر مناطق کشت می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =