کد خبر: 19857
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
کلزا

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: با خرید ۴۰۰ تن محصول کلزا، پرونده خرید این دانه روغنی در استان بسته شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، ولی الله زمانی افزود: امسال ۴۰۰ تن دانه روغنی به صورت تضمینی از کشاورزان استان زنجان خریداری شد.
وی یادآوری کرد: ارزش ریالی این دانه های روغنی ۴۰ میلیارد ریال است.
به گفته مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، هر کیلوگرم از این دانه روغنی به قیمت ۱۱۵ هزار ریال از کلزاکاران خریداری شده است.
زمانی اظهار داشت: کل مطالبات کلزاکاران استان زنجان به حساب آنها واریز شده است.

امسال ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی زیر کشت دانه روغنی رفت

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: سال زراعی گذشته میزان برداشت کلزا از زمین های کشاورزی استان زنجان ۵۵۰ تن بود.

حسین عامری افزود: در سال زراعی جاری حدود ۹۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته که پیش بینی می شود از این میزان یکهزار و ۲۰۰ تن محصول برداشت شود.
وی تصیرح کرد: امسال ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار از سطح کشت دانه های روغنی کلزا و گلرنگ در استان دچار خسارت، سرمازدگی و حمله پرندگان(گنجشک ها) شد.
عامری یادآورشد: زنجان بیشترین میزان تولید دانه روغنی کلزا را به خود اختصاص داده اند.
به گفته وی، امسال هشت مرکز خرید دانه های روغنی توسط شرکت غله برای خرید تضمینی این محصول تعیین شده است.
به گزارش ایرنا، سالانه دانه های روغنی تولید شده توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان خریداری و به کارخانه های روغنی کشی ارسال می شود.
در حال حاضر دانه های روغنی کلزا در همه شهرستان های استان زنجان و گلرنگ نیز بجز طارم در سایر مناطق کشت می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =