کد خبر: 19605
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
خشکسالی

کارشناس هواشناسی قم با اشاره به کاهش شدید بارندگی در سال آبی جاری گفت: کانون‌های گرد و غبار به دلیل خشکسالی بسیار حساس شده‌ و با کمترین میزان وزش باد شاهد غبار آلودگی در هوای قم هستیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر،سعید اسماعیلی با اشاره به وضعیت بارندگی در قم گفت: با توجه به جهت وزش باد که از سمت شرق استان است و همچنین بیابان‌های شرقی استان قم و کانون‌های گرد و غبار قم که به دلیل خشکسالی بسیار حساس شده‌اند با کمترین میزان وزش باد ما شاهد غبار آلود شدن هوای قم هستیم.

کارشناس هواشناسی استان قم افزود: متأسفانه وضعیت جوی قم در چند روز گذشته به گونه‌ای است که صبح‌ها که وزش باد مختصری در قم وجود دارد شاخص آلودگی بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ بوده است که برای گروه‌های حساس خطرناک است و در بعد از ظهرها که وزش باد شدیدتر می‌شود متأسفانه شاخص آلودگی هوا به بالای ۳۰۰ نیز رسیده است که برای تمامی گروه‌های جامعه خطرناک است.

وی با اشاره به ادامه داشتن این وضعیت در روزهای آینده تصریح کرد: با توجه به حساس بودن کانون‌ها گرد و غبار در قم دیگر نیازی به سرعت بالای وزش باد برای آلودگی هوا نیست و فقط باید آمادگی لازم را در جهت آلودگی شدید هوا را داشت.

اسماعیلی با اشاره به ثابت بودن دمای هوای قم تا نیمه دوم هفته آینده گفت: بیشینه هوای قم تا چند روز آینده بین ۳۹ تا ۴۰ درجه سانتیگراد و کمینه هوا نیز بین ۱۹ تا ۲۰ درجه سانتیگراد در نوسان است.

وی تصریح کرد: ظهر یک شنبه میزان آلودگی هوای قم ۱۴۸ می‌باشد که برای گروه‌های حساس نا سالم است و با توجه به افزایش سرعت باد شاهد افزایش آلودگی هوا در بعد از ظهر یک شنبه خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =