کد خبر: 19443
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
اکبر نیکزاد

به گفته رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از وظایف بنیاد مسکن ساخت سالانه 200 هزار واحد روستایی است و نیمی از خانه‌های روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایلنا، اکبر نیکزاد در مراسم معارفه خود در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه جا دارد از اعضای شورای مرکزی برای انتخاب بنده به این سمت تشکر کنم اظهار داشت: صبح قبل از اینکه به این مراسم بیایم به مزار مادرم رفتم و از ایشان طلب دعای خیر داشتم تا در این سمت جدید شرمنده مردم نباشم. همچنین با شهدا دیدار داشتم و از این ایشان طلب کمک کردم و در ادامه بر مزار آقای تابش رفتم تا وی هم برای این جانب دعا کند که مثل ایشان من هم در این سمت نمره قبولی بگیرم.

وی با بیان اینکه مرحوم تابش از 16 سال گذشته در بنیاد مسک انقلاب اسلامی با تمام توان خود به مردم بهترین خدمات را ارایه داد گفت: یاد و خاطره مرحوم تابش در ذهن ما ماندگار خواهد بود.

نیکزاد ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با فرمان تاریخی حضرت امام در سال 58 شروع به کار کرد و افراد زحمات ارزشمندی کشیدند تا بنیاد مسکن امروز به این جایگاه برسد و بنده هم پس از اتمام تحصیل در دانشگاه کار خود را از بنیاد مسکن شروع کردم و در کنار پیشکسوتان در این مجموعه کار کردم. در شرایطی که با حداقل امکانات و در سخت‌ترین شرایط کارهای بزرگی انجام شد و از همکارانم در بنیاد می‌خواهم آن تجربه‌ها و خاطرات گردآوری و این گنجینه در قالب کتابی منتشر شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه این مجموعه برای کشور جمهوری اسلامی ایران یک نعمت است گفت: هر چند شروع کاری بنده از بنیاد بود اما در مدت دو دهه در بخش‌های دیگری مشغول به کار شدم و در نهایت به بنیاد برگشتم و در این مدت در مسئولیت‌های دیگری از جمله استانداری و شهرداری که بودم خدمات بنیاد مسکن را بیشتر حس کردم.

وی تاکید کرد:‌نکته حائز اهمیت این است که بنیاد مسکن حتی یک ریال هم از هزینه‌های جاری خود به روی دوش دولت نگذاشته است و دولت سهمی در پرداخت این هزینه‌ها ندارد. اگر بنیاد راه‌اندازی نمی‌شد دولت باید مجموعه‌ای را به کار می‌گرفت که هر لحظه منتظر باشد تا در صورت وقوع اتفاق و حادثه‌ای به سوی مردم بشتابد و خدمات ارایه کنند اما امروز بنیاد این بار سنگین را از روی دوش دولت برداشته است.

وی با اشاره به بدنه تخصصی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این مجموعه آمادگی دارد پس از وقوع حادثه‌ای بدون فوت وقت به مردم خدمات ارایه دهد و مسئولیت نوسازی و ساخت مسکن به ویژه در مناطق محروم را بر عهده دارد.

رییس بنیاد مسکن ادامه داد: در هر حالیکه نهادهایی مانند بنیاد مسکن در مواقع وقوع سوانح طبیعی به سرعت به سمت ارایه خدمات به مردم می‌شتابند امروز می‌بینیم مردم کشورهای مدعی در همین شرایط مشابه چه وضعیتی دارند.

وی تاکید کرد: ایران به لحاظ زمان بازسازی مناطق حادثه دیده رکورددار است و یکی از موضوعاتی که خستگی را از تن همکارانم در بنیاد برطرف می‌سازد لبخند خانواده‌های آسیب دیده ناشی از سوانح طبیعی پس از بازسازی است.

وی با اشاره به ماموریت‌های بنیاد مسکن اظهار داشت: خدمات رسانی در روستاها، نوسازی بافت‌های آسیب دیده، سنددار کردن خانه‌های مردم از جمله کارهایی است که بنیاد با عشق و علاقه آن را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به تجربه خود در بازسازی مناطق زلزله زده بم اظهار داشت: در آن زمان افرادی که اعضای خانواده‌هایشان را از دست داده بودند قادر به آواربرداری و بازسازی و احداث مجدد خانه خود نبودند اما همکاران من در بنیاد در مدت طولانی برای دلجویی و آرامش بخشی به این خانواده‌ها زمان گذاشتند تا آنها پذیرفتند که خانه‌های خود را بازسازی کنند بنابراین همکاران من در بنیاد فقط کار اجرایی انجام نمی‌دهند بلکه درد مردم را می‌فهمند و برای رفع مشکل آنها قدم برمی‌دارند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به حجم کاری و وقت گاشتن مدیران بر این پست‌ها گفت: زمانی که شهردار بودم ساعت 5 صبح از خانه خارج می‌شدم تا بر سر کار حاضر باشم و ساعت 11 شب به خانه می‌رسیدم و از فرط خستگی خوابم می‌بردم و برادرم با من تماس می‌گرفت و با صدای خواب آلود بسیار تعجب می‌کرد و انتظار نداشت ساعت 12:30 شب خواب باشم به طوری که گویی مرتکب تخلف و جرم شده‌ام این جور کار می‌کنم.

نیکزاد با بیان اینکه در حال حاضر نیمی از خانه‌ای روستایی در کشور بازسازی و مقام‌سازی شده‌اند گفت: یکی از وظایف بنیاد مسکن ساخت سالانه 200 هزار واحد روستایی است و نیمی از خانه‌های روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند و به همین دلیل است که با زلزله 5.5 ریشتری دیگر تلفات جانی نداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =