کد خبر: 19203
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
وزیر بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توسعه و تجهیز خانه‌های بهداشت روستایی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، صبح امروز جمعه بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی وارد شهرستان سراب شد.

بازدید از مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی امام خمینی (ره)، بازدید از بیمارستان سراب، بررسی آخرین وضعیت کرونا و روند واکسیناسیون از مهمترین برنامه‌های بهرام عین‌اللهی در شهرستان سراب بود.

وی بعد از سراب به تبریز سفر کرد و از مرکز واکسیناسیون خوابگاه گلستان تبریز و مرکز واکسیناسیون خودرویی سپاه بازدید کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز همچنین در حاشیه بازدید از خانه‌های بهداشت روستایی در جمع خبرنگاران گفت: توسعه خانه‌های بهداشت و ارتقای سطح علمی بهورزان از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم است چراکه بهورزان در مناطق شهری و روستایی خدمات پایه‌ای بهداشت را به مردم ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات پیشگیرانه و واکسیناسیون در خانه‌های بهداشت انجام می‌شود، افزود: همچنین بهداشت باروری، تست فشار خون، ضربان قلب و قندخون افراد از اصلی‌ترین اقدامات در خانه‌های بهداشت است.

عین اللهی همچنین با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز، از بخش‌های دیالیز، پیوند اعضا و آی. سی. یو و بخش کرونای این مرکز آموزشی و درمانی بازدید کرد.

وی امروز عصر همچنین در ادامه برنامه سفری خود از بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذر بازدید کرد و در دیدار با امام جمعه تبریز نیز گفت: ورود واکسن به کشور سرعت گرفته و امیدواریم تا دهه فجر همه مردم در مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند.

عین اللهی با اشاره به ضرورت تلاش همگانی برای انجام واکسیناسیون افزود: از هفته آینده واردات واکسن به کشور افزایش یافته و همچنین بر تعداد مراکز واکسیناسیون افزوده خواهد شد.

وی قرار است نشستی نیز با هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =