کشاورزی

طی هفته دولت 159 پروژه با 147 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات عمرانی، خودیاری و دولتی افتتاح شده و می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایانا،  غلامرضا قوسی اظهار کرد: طی هفته دولت 159 پروژه با 147 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات عمرانی، خودیاری و دولتی افتتاح شده و می‌شود.

وی افزود: از این تعداد پروژه 18 هزار و 711 خانوار بهره‌مند خواهند شد. برای 275 نفر شغل جدید ایجاد شده و 4هزار و 687 تثبیت اشتغال در واحدهای تولیدی و بخش کشاورزی انجام می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: شهرستان بیرجند با 26 پروژه، طبس 26 پروژه، سربیشه 23 پروژه و زیرکوه با 19 پروژه دارای بیشترین درصد فراوانی پروژه‌های شهرستانی است.

قوسی عنوان کرد: حوزه آب و خاک با 106 پروژه و مکانیزاسیون و بهسازی ماشین آلات با 13 پروژه دارای بیشترین درصد فراوانی است.

وی با بیان اینکه آب یکی از منابع مهم است و مدیریت آن در شرایط کنونی دارای اهمیت است پروژه‌های آب و خاک جزو اولویت های جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پروژه های آب و خاک شامل انتقال آب، آبیاری تحت فشار، احیای قنوات، احداث و بازسازی سدهای ذخیره آب می‌شود.

قوسی با بیان این‌که در سال جاری حدود 86 میلیارد تومان اعتبار مصوب داریم که نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته، افزود: 12 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان در برنامه است.

وی به بازسازی و مرمت قنوات اشاره کرد و گفت: در این خصوص امسال اعتبارات قنوات چهار برابر افزایش داشته و به 84 میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی به اعتبارات مدیریت بحران اشاره و بیان کرد: امسال توانستیم از این محل 100 میلیارد تومان اعتبار مصوب کنیم که درصدی به استان اختصاص یافته و برای اختصاص مابقی اعتبارات در حال پیگیری هستیم.

قوسی به حوزه مکانیزاسیون اشاره کرد و گفت: نوسازی ماشین آلات و مکانیزاسیون بخش کشاورزی کمک زیادی به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و کاهش هزینه های تولید می‌کند.

وی اظهار کرد: در این راستا 760 دستگاه تراکتور وارد استان شده است. 40 دستگاه کمباین و دو هزار و 300 دستگاه ادوات کشاورزی خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در سال گذشته 56 میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی ماشین آلات کشاورزی پرداخت شده است.

قوسی خاطرنشان کرد: در بحث گلخانه ها نیز 118 میلیارد تومان قرارداد برای فراهم کردن زیرساختهای مجتمع های گلخانه‌ای منعقد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =