کد خبر: 18901
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
خشکسالی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از خسارت دو هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان بر اثر خشکسالی خبرداد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، غلامرضا قوسی صبح شنبه در نشست خبری برنامه‌های هفته دولت اظهار کرد: ۱۵۹ پروژه بخش کشاورزی در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.
وی بیان داشت: اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های هفته دولت ۱۴۷ میلیارد تومان است که ۶۲ میلیارد از اعتبارات تملک، ۲۸ میلیارد تسهیلات و ۵۶ میلیارد تومان مشارکت کشاورزان و سرمایه گذاران بوده است.
وی ادامه داد: بیشترین پروژه‌ها به ترتیب در بیرجند با ۲۶ پروژه، طبس با ۲۶ پروژه، سربیشه ۲۳ پروژه و زیرکوه با ۱۹ پروژه بوده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه‌ها برای ۲۷۵ نفر شغل ایجاد شده است، اظهار داشت: بیشترین سهم پروژه‌ها در حوزه اب و خاک با ۱۰۶ پروژه بوده است.

وی با بیان اینکه سیستم ابیاری نوین در سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در حال اجرا است، گفت: از ابتدای امسال نیز هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین ابیاری مجهز شده است.

به گفته وی خراسان جنوبی رتبه اول کشور در اجرای سیستم‌های نوین ابیاری را دارد.

قوسی به افزایش ۴ برابری اعتبارات قنوات استان در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: امسال ۸۴ میلیارد تومان به احیا و بازسازی قنوات استان اختصاص یافته که سال گذشته این رقم ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

وی عنوان کرد: طی سه سال گذشته ۷۶۰ دستگاه تراکتور، ۴۰ کمباین و دو هزار و ۳۰۰ دستگاه ادوات کشاورزی خریداری و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی افزود: در گذشته سالیانه در راستای نوسازی ماشین آلات کشاورزی ۷ میلیارد تومان هزینه شده که این رقم در سال گذشته ۵۶ میلیارد تومان بوده است.
وی عنوان کرد: خشکسالی‌ها دو هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در راستای خشکسالی‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های پیشگیرانه اختصاص یافته است.

کد خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =