حسن پور

صادرکننده کیوی و مدیرعامل شرکت بازرگانی و سردخانه عجم چوبر تالش درباره مهم‌ترین مشکلات حوزه کشاورزی در هشت‌سال ریاست‌جمهوری حسن روحانی گفت: در این هشت‌سال اصلاً کاری انجام نشد. کشاورزی ما بی‌سرپرست است و به‌واسطه طبیعت چهار فصل کشور، کشاورز در کشور ما همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

سیاب حسن‌پور در گفت‌وگو با روستانیوز اظهار داشت: در زمینه تولید محصولات کشاورزی، هیچ‌ مدیریتی صورت نگرفته است؛ به‌عنوان مثال کشور ترکیه که یک کشور توریستی است، در صنعت و کشاورزی رشد کرده و محصولات استاندارد با بسته‌بندی‌های خاص ارائه می‌دهد، اما ما همچنان در ابتدای راه هستیم.


این کیوی‌کار آستارایی افزود: در کشور ما کشاورزی هنوز از حالت سنتی خارج نشده و کارهایی که دولت انجام داده، تنها پنج درصد از کل نیاز این بخش بوده است.

دولت و وزیر جهاد کشاورزی جدید برنامه مدونی ارائه دهند
مدیرعامل شرکت بازرگانی و سردخانه عجم چوبر تالش درباره مهم‌ترین اقدامات دولت آینده بیان‌کرد: این‌که گفته می‌شود دولت جدید پشتیبانی مالی از کشاورزی داشته باشد، غلط است، چراکه حمایت مالی، کشاورزی را نجات نمی‌دهد. راه نجات صنعت کشاورزی این است که دولت و وزیر جدید برنامه مدونی ارائه دهند.


وی افزود: برنامه محوری به‌عنوان مثال در صادرات کیوی به این صورت است که ما در کشور در دو استان کشت کیوی با ظرفیت تولید ۴۰۰هزار تن داریم. کیوی یک محصول استراتژیک است که در دنیا و کشور‌های خاصی کشت می‌شود و از نظر مواد مغذی، جزو بهترین میوه‌‌هاست. از سوی دیگر در دنیا مصرف این میوه به نسبت تولید آن بالاتر است.


این صادرکننده کیوی گفت: دولت جدید می‌تواند با راه‌اندازی کشاورزی قراردادی تولید این محصول را مدیریت کند، چون کشت این میوه تنها در دو استان متمرکز است.
حسن‌پور افزود: این میوه یک محصول استاندارد است و اگر دولت سیاست مناسبی را برای بسته‌بندی و صادرات این محصول به‌کار گیرد، می‌توان جلوی ورود صادرکننده‌نما‌ها را بگیرد، زیرا با زیادشدن صادرکننده‌ها، بازار با رقابت ناسالمی رو‌به‌رو می‌شود. با رفع این شرایط می‌توانیم بازدهی ارزی را که تخصیص می‌یابد، چهاربرابر کنیم.


مدیرعامل شرکت بازرگانی و سردخانه عجم چوبر تالش ادامه داد: عرضه بی‌رویه، ثبات بازار را به‌هم می‌ریزد و قیمت محصول را پایین می‌آورد. ارز چهارهزار و 200تومانی نیز یک سیاست اشتباه است، چراکه این ارز را به واردکننده می‌دهند و مشخص نیست نهایتاً چه می‌شود؛ در کل این سیاست‌ها صرفاً یک مُسکن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =