استاندار قزوین

استاندار قزوین: ساختار قانونی و اداری کشور باید در راستای حمایت بیشتر از تولید اصلاح شود استاندار قزوین در نشستی که به مناسبت روز ملی صنایع کوچک با مدیران شرکت های شهرک های صنعتی استان قزوین برگزارشد، گفت: در استان قزوین هیچ سیاستی به جز حمایت از تولید برای خود تعریف نکرده ایم و یک روز را در هفته به عنوان روز صنعت به واحدهای تولیدی سرکشی و در حد توان مشکلات آنها را برطرف می کنیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرآنلاین هدایت الله جمالی پور اظهار داشت: ساختار قانونی و اداری کشور باید در راستای حمایت بیشتر از تولید اصلاح شود.

او افزود: نظام بانکی کشور هم ضد تولید و مخرب تولید است و نگاه آن به چرخه تولید به هیچ وجه مطلوب نیست و باید نگاه نظام بانکی کشور به موضوع تولید با رویکرد حمایتی صورت گیرد.

استاندار قزوین با اشاره به شیوع کرونا در جامعه کارگری، اضافه کرد: در حال انجام مقدمات لازم برای واکسیناسیون جامعه کارگری هستیم تا بدین وسیله بتوان با توان و قدرت بیشتری به مقوله تولید پرداخت.

او درباره قطعی برق در شهرکهای صنعتی گفت: ما به شدت پیگیر این موضوع بوده و به صورت روزانه با مسوولان ذیربط در حال تماس هستیم ولی متاسفانه کشور با چالش های زیادی رو به رو است و باید تدابیر دیگری اتخاذ کرد.

این مسئول افزود: امروز تولید برق کشور با میزان مصرف همخوانی ندارد و حتی بخش زیادی از برق خانگی هم قطع می شود و مجدانه در حال پیگیری هستیم تا این فشار را از روی استان کاهش دهیم.

استاندار قزوین گفت: باید عدالت در قطعی برق رعایت شود و باید به همان میزان که در قزوین قطع می شود در استان های دیگر نیز قطع شود و بی عدالتی در این زمینه به هیچ وجه مورد قبول نیست.

"حمیدرضا خانپور" مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین هم در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های این مجموعه در یکسال اخیر پرداخت و گفت: ۷۰درصد واحدهای صنعتی استان قزوین را صنایع کوچک تشکیل می دهند و این بخش نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور و استان دارد.

او اضافه کرد: در سال گذشته ۲۱۷قرارداد با سرمایه گذاران منعقد شد و ۲۲۹هکتار زمین به متقاضیان واگذار کردیم و سرمایه گذاران توانمندی به نواحی صنعتی آمدند و مستقر شدند.

خانپور بیان کرد: ۷۰درصد سرمایه گذاران مستقر در نواحی صنعتی استان به تولید نگاه توسعه ای داشتند و با بازار کار، کارخانه داری، تامین تجهیزات و روند تولید آشنا بودند و می دانستند چگونه باید مواد اولیه خود را تهیه کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین یادآورشد: در واگذاری به موقع زمین به صنایع کوچک توانستیم در کشور رتبه اول را کسب کنیم و در این راستا در سال قبل ۴۶طرح در شهرک‌ها واگذار شد که با ۳ هزار و ۴۶۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری توانستیم برای یک هزار و ۷۸نفر شغل ایجاد کنیم.

در پایان از مشاوران صنعتی و روسای خوشه های صنعتی و نیز مدیران شرکتهای مستقر در شهرکهای صنعتی که واحدهای راکد را فعال کردند و نگاه توسعه ای داشتند با اهدای لوح تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =