کد خبر: 18561
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۴
واکسن

فرماندار شهرستان قرچک از تزرق بیش از ۲۸ هزار دُز واکسن کرونا به گروه‌های هدف شهرستان قرچک خبرداد.

به گزارش روستانیوز، بهمن خطیبی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افراد واجد شرایط در اسرع وقت با ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir از نوبت دریافت واکسن مطلع شده و در زمان به ثبت رسیده در مراکز تجمیعی واقع در منطقه پوئینک و خیابان مسجد جامع حضور یابند.


وی از روند افزایشی آمار ابتلا و فوت ناشی از نوع دلتای ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد و افزود: متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان و صنوف کاهش یافته است.


وی تصریح کرد: تنها راه کاهش شیوع ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی است، اما دیده شده برخی شهروندان حتی حاضر نیستند کوچکترین مورد یعنی استفاده از ماسک را رعایت کنند و این موجب شده نه تنها خود در امان نباشند، بلکه افراد مسن خانواده را نیز به کام مرگ بکشانند.


خطیبی گفت: برخی واحدهای صنفی نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که این امر موجب صدور اخطار به متخلفان و یا پلمب محل کسب آنان می‌شود.


وی از پلمب یک واحد نانوایی و یک رستوان به دلیل عدم رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی خبر داد.


وی همچنین اظهار داشت: ظرفیت تخت‌های بیمارستان شهید ستاری تکمیل شده و در حال حاضر از فضاهای دیگر برای بستری بیماران استفاده می‌شود که شرایط تلخی را رقم زده است.


فرماندار قرچک با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان تأکید کرد: برپایی هر نوع ایستگاه‌های صلواتی توزیع نذورات و چای و همچنین هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری در این شهرستان ممنوع است.


وی افزود: به‌منظور بهره‌مندی از برکات ماه‌های محرم و صفر و مجالس ایام عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.


خطیبی اظهار داشت: متولیان هیئات مذهبی نسبت به فراهم کردن اقلام بهداشتی، ‌مواد ضدعفونی، نصب پلاکاردهای آموزشی، ‌توجیه عدم حضور افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای، ‌ رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، مدیریت ساعت و زمان برگزاری مراسم(حداکثر ۲ساعت) و سایر موارد، اقدام لازم را انجام دهند.


قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =