کد خبر: 18404
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
اشتغال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از تکمیل ۴۴ طرح در این استان خبرداد.

به گزارش روستانیوز، محمود سیجانی در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم در شهرک محمودآباد این استان با ارائه گزارشی اظهار داشت: جلسه امروز با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور برگزار و مسائل مهمی در جهت رفع مشکل‌های تولید مطرح شد.

رئیس صمت قم افزود: با توجه به‌طرح مشکل‌هایی در زمینه تامین برق سیمان قم که تابع تهران است قرار شد در جلسه ستاد ملی روز چهارشنبه این موضوع مورد ارزیابی و پیگیری جدی از سوی مسئولان ذی ربط قرار بگیرد و در بخش عمرانی و مصارف عمومی و واحدهای تولیدی نیز مشکل‌های این بخش رفع شود.

سیجانی افزود: همچنین قرار شد طرح‌های مهم و شاخص با سرمایه‌گذاری بالا در استان شناسایی و مشکل‌های آن احصا و در سطح ملی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد، موضوع‌هایی چون زیرساخت‌های لازم در تامین آب و برق شهرک‌های صنعتی از جمله شهرک صنعتی محمودآباد به‌طور جدی ارزیابی، و مشکل‌ها رفع شود.

سیجانی همچنین بیان کرد: حدود هفت واحد بزرگ صنعتی در قم دارای مسائل و مشکل‌هایی در سطح ملی است و برغم اینکه استان در این زمینه مصوبه‌هایی داشته اما حل نشده، از این رو قرار شد، ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در جلسه پیش ‌روی‌ خود در مورد مسائل بزرگ این واحدها تصمیم گیری کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری هدف‌گذاری برای تکمیل ۱۵۰ طرح نیمه تمام انجام شد و تاکنون ۴۴ طرح راه اندازی شده است، همچنین ۹۰ برنامه طرح توسعه هدف‌گذاری شد که ۳۳ مورد عملیاتی انجام شده و از ۳۸ واحد راکد نیز ۱۱ مورد امسال به‌سرانجام رسیده‌است.

در سفر بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور و قائم مقام ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید به‌قم واحد تولیدی انواع فنر صنعتی و خودرویی افتتاح، و عملیات اجرایی مرحله چهارم توسعه واحد تولیدی صنعتی لوازم خانگی شهرک صنعتی محمودآباد نیز آغاز شد.

شهرک صنعتی محمود آباد قم با مساحتی بالغ بر ۷۰۰ هکتار در کیلومتر ۱۸ آزادراه قم - تهران قرار گرفته و از خدمات زیربنایی مانند آب، برق، تلفن، گاز و راه های ارتباطی مناسب برای حضور صنایع مادر و تخصصی همچون صنعت خودروسازی، برخوردار است. 

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =