کد خبر: 18306
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۷
مخزن

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان از توزیع ۲ هزار مخزن ذخیره آب در قالب طرح شهید سلیمانی میان نیازمندان مناطق محروم خوزستانخبرداد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا جمال شیبه در آیین توزیع ۲ هزار مخزن ذخیره آب که با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد بیان کرد: با شروع تنش آبی در خوزستان طرحی در کمیته امداد امام خمینی(ره) با نام شهید سلیمانی با کمک خیران آغاز شد. 
وی با بیان اینکه این تعداد مخزن با اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال تهیه شده گفت: همچنین ۵۰۰ دستگاه کولر گازی، ۶۵۰ دستگاه کولر آبی و ۶۰۰ سری جهیزیه در این مناطق توزیع شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان ادامه داد: با مساعدت پایگاه مقاومت بسیج کمیته امداد امام خمینی(ره) مرکز، ۲۴۰ هزار ماسک و ۴۵ هزار لیتر مایع ضد عفونی نیز در مناطق محروم خوزستان توزیع شد.
وی گفت: این اقدامات برای کمک به مردم مناطق محروم و در خصوص رفع تنش آبی در خوزستان همچنان ادامه دارد.
شیبه افزود: برای حل مشکل مناطق دچار تنش آبی خوزستان و اجرای طرح‌های ویژه حمایتی و معیشتی در این روستاها اعتبار ویژه اختصاص داده است.

خوزستان در تابستان امسال با تنش آبی روبه رو شده و آورد آب سدهای استان در سال آبی جاری طبق اعلام سازمان آب و برق خوزستان نسبت به دوره گذشته بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

کشاورزان و دامداران به دلیل خشکسالی بیشترین خسارت را متحمل شده‌اند به همین منظور دستگاه‌های مختلف در تامین مخزن آب و تانکرهای آبرسان به مناطق با بحران آب کمک کرده‌اند.

دولت مصوب کرده است که خسارت خشکسالی به دامداران و کشاورزان پرداخت کند و ۱۱هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب اعتبار خشکسالی به خوزستان تخصیص یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =