کد خبر: 18236
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۱
مسکن روستا

با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه و شماری از مسولان استانی به صورت ویدئو کنفرانس یکهزار مسکن ویژه محرومان خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مراسم افتتاح این تعداد واحد مسکونی روستایی محرومان در خراسان شمالی همزمان با بهره برداری از واحدهای مسکن‌ محرومان در سراسر کشور با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در طرح ساخت مسکن برای محرومان، برای ساخت هر واحد مسکونی، ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت و ۳۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت می شود. 

علی محمدی با اشاره به تفاهم سه جانبه برای ساخت سه هزار واحد مسکونی برای روستاییان محروم استان گفت: این تفاهم میان استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد.

وی اظهار داشت: واحدهای مسکونی در مناطق محروم، با زیر بنای ۵۲ متر مربع تا ۶۰ مترمربع ساخته می شود و تهیه نقشه، صدور پروانه و نظارت ها به صورت رایگان انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ساخت ۲ هزار واحد مسکونی باقیمانده هم در دست پیگیری است. 

بر اساس این گزارش اکنون بیش از ۶۰ درصد از روستاییان خراسان شمالی در منزل مستحکم زندگی می کنند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.  

بر اساس اعلام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، شمار مدد جویان فاقد مسکن این استان سه هزار و ۶۰۰ نفر است.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

این استان از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =