کد خبر: 18159
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
صادرات

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: ۱۶۰ هزار و ۶۶۶ تن انواع کالای غیرنفتی از اول فروردین تا پایان تیرماه امسال صادر شد که ارزش این مقدار صادرات ۴۶ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۲۵۵ دلار بود.

به گزارش روستانیوز، سیدابراهیم حسینی روز پنجشنبه با ارسال گزارشی به ایرنا گفت که حجم کالاهای صادراتی که از مبادی گمرکی گلستان به دیگر کشورها صادر شد از نظر وزنی نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: پلی استایرن، پنیر، خرما، پسته، سیمان، سیب زمینی و ید به ترتیب از مهمترین اقلام صادراتی گلستان در چهار ماه گذشته بود که این کالاها به کشورهای مختلف از جمله قزاقستان، ترکمنستان، عراق، افغانستان، بلغارستان، رومانی، ایتالیا، روسیه، قرقیزستان، ازبکستان و پاکستان صادر گردید.

حسینی به واردات گمرکات گلستان در چهار ماه گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت حدود ۲ هزار و ۳۸۹ تن انواع کالا به ارزش هشت میلیون و ۴۸۷ هزار و ۳۰۶ دلار وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۹ درصد و از نظر ارزش دلاری ۲۴ درصد بیشتر است.

به گفته وی، عمده کالاهای وارداتی شامل استابلایزر، پارچه، واکس مصنوعی و آنتی استاتیک بود که از چین، ترکیه، ترکمنستان، لهستان و ویتنام وارد ایران شد.

به گزارش ایرنا، اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =