کشاورز

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر ضرورت تشکیل شورای عالی صنعت نساجی گفت: پیوند بخش‌های صنعت و کشاورزی در قالب زنجیره‌های ارزش پنبه بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند کشور را در تولید پنبه به خودکفایی برساند.

به‌گزارش «روستانیوز»، عباس کشاورز در مراسم رونمایی از تمبر دومین همایش ملی روز جهانی پنبه به همراه نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه عکاسی با موضوع «پنبه، طلای سفید» اظهار داشت: دو سال پیش یک نشست با بخش صنعت و کارخانجات نساجی شهرستان کاشمر داشتیم و تفاهم‌نامه‌ای را برای محصول مهم پنبه منعقد کردیم که ارزش افزوده بالایی ایجاد می‌کند.
وی افزود: این محصول در دنیا بسیار حائز اهمیت است و یک روز را برای بزرگداشت آن در نظر گرفته‌اند.
قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: دومین همایش ملی روز جهانی پنبه در ۱۶مهر سال ۹۹ برگزار شد، اما به‌دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری نمایشگاه آن فراهم نشد و امسال هم مراسم محدود به رونمایی از تمبر یادبود و برگزاری نمایشگاه عکس خواهد بود.
وی در رابطه با تولید پنبه در کشور خاطرنشان کرد: تولید پنبه در کشور رشد خوبی داشته و در حال حاضر حدود ۷۰درصد از نیاز کشور را در داخل تولید می‌کنیم؛ این در حالی است که در سال‌های گذشته حدود ۵۰درصد از نیاز کشور به پنبه در داخل تولید می‌شده.
کشاورز ابراز امیدواری کرد با طرح‌های ارائه شده و حمایت‌های بخش کشاورزی و صنعت، خودکفایی در تولید پنبه و بی‌نیازی صنعت نساجی از واردات این محصول حاصل شود.
وی با اشاره به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای تکمیل زنجیره ارزش محصول پنبه تا صنعت نساجی افزود: شرکت‌های هلدینگ بسیار خوبی برای پنبه ایجاد شدند و زنجیره ارزش پنبه با مشارکت تعاونی پنبه‌کاران کشور، بخش صنعت و صنایع نساجی در حال تکمیل‌شدن است.
قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: زیربنای ایجاد زنجیره ارزش برای پنبه در صنعت وجود دارد و تنها باید صنایعی که تاکنون از الیاف مصنوعی استفاده می‌کردند، رویه خود را به استفاده از پنبه تغییر دهند.
کشاورز ضمن تشکر از بخش صنعت به خاطر حمایت از بخش کشاورزی گفت: امسال چهارمین سالی است که دغدغه‌ای برای خرید پنبه در کشور نداریم و بخش صنعت هم در صدد تدارک‌دیدن کمباین برداشت پنبه برای کمک به کشاورزان است.
وی با بیان این‌که موافق تشکیل شورای عالی صنعت نساجی هستم، عنوان کرد: در کلیه محصولات اگر نقش تولیدات کشاورزی را با بخش‌های پس از تولید به هم پیوند بزنیم، هم خواسته کشاورزان را برآورده کرده‌ایم و صنایع بالادستی منتفع خواهند شد؛ بنابراین تشکیل این نوع شوراها برای پیوند دادن بخش کشاورزی و صنعت بسیار ضروری است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =