روستا

فرماندار سمیرم گفت: روستاییانی که به هر دلیلی طی سال‌های گذشته از روستا به شهر مهاجرت کرده بودند با توجه به عمران و آبادانی که در روستا رخ داده در حال بازگشت به روستا هستند و این نتیجه یک انتخاب خوب توسط مردم است.

به گزارش روستانیوز به نقل از فارس، محمدرضا عسگریان اظهار داشت: روستای سیور به عنوان روستایی نمونه در شهرستان سمیرم با مشارکت و همکاری مردم در انتخاب شورا و دهیار باعث شد مهاجرت معکوس از شهر به این روستا داشته باشیم و به عنوان روستای نمونه معرفی شود.

فرماندار سمیرم افزود: روستاییانی که به هر دلیلی طی سال‌های گذشته از روستا به شهر مهاجرت کرده بودند با توجه به عمران و آبادانی که در روستا رخ داده در حال بازگشت به روستا هستند و این نتیجه یک انتخاب خوب توسط مردم است.

وی بیان کرد: مردم روستای سیور و علی‌آباد در برنامه‌های فرهنگی اجتماعی مشارکت خوبی دارند و همه برای  رونق و شکوفایی روستا تلاش می‌کنند؛ عمران و آبادانی در روستای سیور باعث شد شورا و دهیار این روستا در راستای آبادانی روستا تلاش بیشتری کنند.

عسگریان تصریح کرد: اجرای طرح هادی روستا است از کارهای مهمی بود که این طرح با همت مردم و همکاری با بنیاد مسکن به خوبی اجرا شده است.

فرماندار سمیرم افزود: موقعیت روستا در دامنه کوه دنا این روستا را به عنوان روستای گردشگری معرفی کرده و گردشگران زیادی به این روستا می‌آیند و  با توجه به شغل اصلی مردم روستا که باغداری، دامداری و زنبورداری است، گردشگران از محصولات بومی روستا استفاده می‌کنند.

روستای سیور بخش پادنا با ۲۷۴ خانوار و جمعیت ۱۰۰۰ نفر در فاصله ۷۰ کیلومتری جنوب سمیرم در دامنه کوه دنا واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =