کد خبر: 9995
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
شهرداری

معاون عمرانی فرمانداری مشهد گفت: مجموعه فرمانداری این شهرستان در راستای وظایف قانونی خود پیرامون اعلام نظر در مورد تعطیل روز پنجشنبه هر هفته با هدف کاهش آلودگی هوا در این خطه، خواستار بررسی کارشناسی موضوع شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مهدی برامکی افزود: فرمانداری مشهد در نشستهای کمیته مقابله با آلودگی هوای این کلانشهر نسبت به اجرا و اعلام تعطیلی روزهای پنجشنبه به عنوان یک راهکار رفع این مشکل، مخالفت نداشته است.

وی ادامه داد: گفت: سرپرست وقت استانداری خراسان رضوی در آخرین نشست این کمیته به ریاست حسن جعفری، از مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خواستار طرح موضوع تعطیلی روزهای پنجشنبه‌ و مقرر شد با توجه به شرایط کلانشهر مشهد و رفت و آمد زائران بررسی شود تاثیر "تعطیل نمودن آخرین روز کاری هر هفته" بر میزان آلودگی هوا، ارائه خدمات به زائران، شهروندان و امور اقتصادی مشهد چیست. 

معاون فرماندار مشهد گفت: در این نشست مقرر شد پس از بررسیهای کارشناسی نتیجه آن جهت اتخاذ تصمیم نهایی، دوباره در نشست کمیته استانی کاهش آلودگی هوا در استانداری خراسان رضوی مطرح شود.

مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد نیز پیش از این به خبرنگار ایرنا گفت: شمار روزهای دارای هوای ناسالم در این کلانشهر از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده است.

رضا اسماعیلی افزود: ظرف ۲۴۷ روز گذشته از امسال ۲۷ روز "هوای ناسالم" در کلانشهر مشهد ثبت شده است. یک روز آن ناسالم برای تمامی افراد و بقیه ناسالم برای گروههای حساس بوده است.

وی ادامه داد: شهروندان مشهدی در مدت مشابه پارسال نیز ۲۱ روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و ۲ روز هوای ناسالم برای تمامی افراد تنفس کرده بودند.

یک میلیون دستگاه خودرو روزانه در سطح کلانشهر سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری مشهد رفت و آمد می‌کنند.

شهروندان مشهدی پارسال ۴۰ روز هوای پاک، ۲۶۶ روز هوای سالم، ۵۷ روز هوای "ناسالم برای گروههای حساس" و ۲ روز نیز هوای "ناسالم برای همه گروهها" تنفس کردند. 

شهرستان مشهد با ۹ هزار و ۸۱ کیلومترمربع مساحت متشکل از سه بخش مرکزی، احمدآباد، رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستا است.

کلانشهر مشهد با مساحت ۳۵۰ کیلومترمربع و سه و نیم میلیون نفر جمعیت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =