رای

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: براساس اطلاعیه شماره چهار ستاد انتخابات کشور زمان ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا مشخص شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، خسرو دهقانی افزود: براساس این اطلاعیه متقاضیان ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به طور غیر همزمان و در ۲ مقطع زمانی مجزا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: براین اساس ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ به مدت هفت روز ادامه دارد.

دهقانی گفت: همچنین ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری نیز از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ادامه خواهد داشت.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر اضافه کرد: بر اساس تبصره ۳ ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ آن بیش از سه ماه نگذشته باشد را ارائه کنند؛ لذا داوطلبان شورای اسلامی شهرها از تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۹ و داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از تاریخ ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۹ می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی یا دفاتر پلیس ۱۰+ و یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی نسبت به دریافت گواهی نداشتن سوء پیشینه اقدام و هنگام ثبت نام گواهی را ارائه کنند.

دهقانی در باره استعفای مقام‌ها برای داوطلب شدن در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: با استناد به ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، اشخاصی که به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن برای شورای اسلامی محرومند؛ باید تا قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کنند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابت شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان در تاریخ ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =