6848

۹سامانه حوزه عمرانی و مدیریت شهری و روستایی استان یزد نهم آذرماه طی مراسمی با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استان یزد و ارتباط ویدیو کنفرانسی دکتر جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور رونمایی شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور،  دکتر جمالی نژاد در این مراسم با بیان اینکه اعمال مدیریت و نظارت هوشمند در دستور کار وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور قرار دارد به بارگذاری و راه اندازی هجده سامانه تخصصی حوزه مدیریت شهری و روستایی از سوی این سازمان اشاره نمود.

وی در ادامه عناوین برخی از این سامانه ها را سامانه عوارض خودرو، سامانه پایش ساخت و ساز، سامانه درجه بندی شهرداریها، سامانه مدیریت دانش، سامانه آموزش مجازی، سامانه نظارت بر مصوبات شوراها، سامانه معاینه فنی خودروهای سبک در کشور، سامانه ناوگان دانش آموزی، سامانه اطلاعات سفر عنوان نمود و تصریح کرد که شهرداریها و دهیاریهای کشور از برکات و مزیت های این سامانه ها بهره مند خواهند شد.

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور همچنین با تقدیر از مسوولان و دست اندرکاران  استان یزد به دلیل برنامه ریزی و اجرایی نمودن ۹ سامانه تخصصی حوزه عمرانی و مدیریت شهری و روستایی استان تاکید نمود: در حال حاضر ارتباطات و فناوری اطلاعات از محورهای عمده توسعه کشور محسوب می شوند و باید برای گسترش زیرساخت ها در این دو حوزه بویژه در عرصه های مرتبط با حوزه وظیفه ای شهرداریها و دهیاریها از هیچ تلاشی دریغ نمود.

جمالی نژاد با بیان اینکه نحوه مدیریت و اداره شهرها و روستاهای کشور نیازمند تحول است، افزود: برای ایجاد دگرگونی و تحول نیازمند آن هستیم که با تکیه ارتباطات و فناوری اطلاعات که پیشران اصلی توسعه هستند، زمینه تحول در مدیریت شهری و روستایی را فراهم آوریم.

دکتر جمالی نژاد با تاکید بر اینکه نباید شرایط به گونه ای باشد که مردم برای انجام امور اداری در شهرداریها سرگردان شوند، اضافه کرد: اگر می خواهیم شهرداری ها و دهیاری های پاسخگو، شفاف و خدمات رسان به مردم داشته باشیم باید به طور ویژه به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات توجه کنیم.

در ادامه این مراسم ۹سامانه حوزه عمرانی و مدیریت شهری و روستایی استان یزد توسط استاندار  یزد و بصورت ویدئو کنفرانس با معاون عمرانی وزیر کشور رونمایی شد.

عناوین این سامانه ها عبارت بود از: سامانه اطلاعات مکان محور استان یزد، سامانه واگذاری اراضی دولتی، سامانه هوشمند مدیریت پسماند ساختمانی و عمرانی شهر یزد، سامانه شهروند سپاری شهرداری یزد، سامانه واحدهای تولیدی شن و ماسه و بتن آماده استان یزد،سامانه خدمات الکترونیک شهرداری شاهدیه، سامانه یکپارچه مالی شرکت تعاونی دهیاری های استان یزد، سامانه یکپارچه اتوماسیون اداری دهیاری های استان یزد، سامانه جامع ساخت و ساز روستایی استان یزد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =