کد خبر: 9979
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
345

 فرماندار خرم‌دره گفت: برگزاری مراسم‌ عروسی در روستاهای این شهرستان کنترل شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، حجت محمدی شامگاه دیروز (۹ آذرماه) در جلسه ستاد کرونای شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه شیوع ناگهانی کرونا در جهان همه معادلات را به هم زد، عنوان کرد: شیوع این بیماری بهترین فرصت برای ما بود که بیش از هر زمان دیگری قدر سلامتی خود را بدانیم.

وی با تقدیر از همه اصنافی که در اجرای محدودیت‌های کرونایی در شهرستان خرم‌دره همکاری داشتنند، ادامه داد: همه این اصناف دارای مشکلاتی هستند؛ اما علی‌رغم این امر، برای حفظ جان و سلامتی مردم حاضر به تعطیلی واحد صنفی خود شدند.

این مسئول با بیان اینکه در کنار مشکلات ناشی از کرونا، باید مشکلات تحریم را نیز اضافه کرد، گفت: هر کشوری جای ایران بود، با تحریم‌ها و شیوع کرونا قطعا شیرازه اقتصادی آن از هم می‌پاشید اما با همکاری مردم، کشور ما از این مرحله نیز عبور خواهد کرد.

فرماندار خرم‌دره با تاکید بر این‌که علی‌رغم کمبود فضا و همه مشکلات، بیمارستان‌ بوعلی سینا کارنامه خوبی از خود طی ۹ ماهه گذشته بر جای گذاشته است، ادامه داد: در کنار رسیدگی به بیماران کرونایی از ارائه خدمت به سایر بیماران نیز در این بیمارستان دریغ نشده است.

وی با گلایه از برخی از کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند، یادآور شد: همین امر سبب شده که شاهد افزایش کار کادر بهداشت و درمان، خستگی و فرسودگی آنان باشیم. یکی از مشکلات اصلی خرم‌دره مهاجرپذیر بودن آن است. همین مهاجرپذیری یکی از دلایل این شد که در مهرماه شهرستان خرم‌دره در بین ۴۳ شهرستان بحرانی کشور قرار گیرد.

محمدی با اشاره به اینکه خوشبختانه با انجام اقدامات مختلف توسط همه دستگاه‌ها و مردم خرم‌دره در حال حاضر از وضعیت نارنجی برخوردار است، ادامه داد: این وضعیت شکننده است و در صورت کوتاهی، دوباره وضعیت بحرانی خواهد شد.

این مسئول با اشاره به نقش تاثیرگذار حمل و نقل عمومی در شیوع کرونا، افزود: خوشبختانه رعایت پروتکل‌ها در حوزه حمل و تقل عمومی شهرستان بالا رفته است که باید اهتمام لازم برای تداوم آن وجود داشته باشد.

وی از کنترل برگزاری مراسم عروسی در روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه برگزاری مراسم‌ تجمعی از دلایل اصلی شیوع کرونا است. طبق ماده ۴۵ که تهدید جان عمومی در آن جرم تلقی می‌شود، با برگزارکنندگان مراسم‌ برخورد قانونی می‌شود.

فرماندار خرم‌دره، از آماده بودن نقاهتگاه در این شهرستان با ۱۱۰ خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد این تخت‌ها با توجه به سهمیه تعیین شده باید به ۵۰۰ نفر برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =