کد خبر: 9964
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
احمد کرمی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: یک هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال در طول ۲.۵ سال گذشته برای گازرسانی به مناطق شهری و روستایی این استان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، احمد کرمی اظهار داشت: طی مدت یاد شده ۲ شهر هلیلان و ماژین با یک هزار و ۱۰۰ خانوار و با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال به شبکه گازرسانی کشوری متصل شدند.

وی افزود: گازرسانی به ۱۸۰ روستا با یک هزار و ۵۰۰ خانوار نیز در طول ۲.۵ سال گذشته انجام گرفته و بدین منظور یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون عمرانی استاندار ایلام تاکید کرد: ۴۰ درصد گازرسانی به روستاهای ایلام در طول ۳۰ ماه گذشته صورت گرفته است و هم‌اکنون ۴۶۰ روستا معادل ۹۳ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

کرمی یادآور شد: گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی مهران نیز در این مدت با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: ۲۸۰ واحد صنعتی و تولیدی ایلام معادل ۴۰ درصد واحدهای گازدار شده در طول ۳۰ ماه گذشته به شبکه گاز متصل شده‌اند.

به گزارش ایرنا، گازرسانی در استان ایلام با توجه به موقعیت جغرافیایی و به لحاظ زمین‌شناسی خاص و کوهستانی و سخت‌گذر بودن مسیرها در کنار هزینه بالای اجرای پروژه‌ها در این مناطق، همواره با چالش‌هایی روبرو بوده است که به همت گازرسانان، یکی پس از دیگری رفع شده و شعله‌های امید را با تدبیر خود در خانه‌های مردم فروزان کرده‌اند.

عملکرد شرکت گاز استان ایلام از سال ۱۳۹۲ تاکنون نشان از جهشی چشمگیر در گازرسانی به شهرها و روستاها به ویژه مناطق دورافتاده و سخت‌گذر دارد، به گونه‌ای که میزان گازرسانی روستایی و شهری در این استان از آغاز دولت تدبیر و امید به بعد به ترتیب(روستایی و شهری) برابر ۷۸ و ۵۸ درصد کل میزان گازرسانی شرکت گاز استان از بدو تاسیس است.

همچنین قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، ضریب نفوذ گاز شهری ۷۰ درصد و  روستایی ۳۱ درصد در این استان بود که با عملیات جهش‌وار دولت یازدهم و دوازدهم، این میزان افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

هم اکنون میزان برخورداری مناطق شهری از شبکه توزیع گاز هم ۹۹ درصد است و تنها شهرهای میمه و پهله زرین‌آباد از توابع شهرستان مرزی دهلران از نعمت گاز برخوردار نیستند که طرح گازرسانی به این شهرها با پیشرفت فیزیکی مناسب در دست اجراست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =