کد خبر: 9963
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
لوله آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌ و بلوچستان گفت: مطالعات آبرسانی به ۹۳۰ روستا در قالب ۱۳ مجتمع آبرسانی برای رفع مشکلات روستاهایی که فاقد هرگونه تاسیسات و یا دچار تنش آبی هستند تکمیل و آماده اجراست.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علیرضا قاسمی اظهارداشت: از ۱۸ مجتمع آبرسانی شرکت آبفای سیستان‌وبلوچستان سه مجتمع تکمیل و به بهره‌برداری کامل رسیده است.

وی افزود: هم‌اینک ۱۵ مجتمع آبرسانی با تعداد یکهزارو ۹۹۹ روستا در سیستان‌وبلوچستان در دست اجراست. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: برای رفع مشکلات روستاهایی که فاقد تاسیسات و یا دچار تنش آبی هستند مطالعات آبرسانی به ۹۳۰ روستای دیگر در قالب ۱۳ مجتمع آبرسانی تکمیل که برای اجرای آن نیاز به اعتباری معادل ۹۰۰ میلیارد تومان بر اساس برآوردهای اولیه دارد و در مرحله پیشنهاد برای تأمین اعتبار است.

وی ادامه داد: با تکمیل عملیات این طرح آبرسانی شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی در سطح روستاهای سیستان‌وبلوچستان ۴.۵ درصد ارتقا خواهد یافت.

قاسمی تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۹۴روستای سیستان‌وبلوچستان که فاقد شبکه آبرسانی و دارای تنش آبی هستند در طرح آبرسانی ملی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: به ‌طور متوسط هر ساله معادل ۱۰ درصد از اعتبارات آبرسانی روستایی کل کشور به سیستان‌وبلوچستان تعلق گرفته که از این حیث در کشور رتبه اول را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌وبلوچستان افزود: در سال ۹۸ مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان معادل ۱۰.۶ درصد کل کشور و در سال ۹۹ نیز ۱۵۸ میلیارد تومان (۹۴ میلیارد تومان صندوق و ۶۴ میلیارد تومان بودجه عمومی) معادل ۱۰ درصد کشور به این استان تعلق گرفته است.

وی ادامه داد: تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید شاخص بهره‌مندی مردم روستایی سیستان‌وبلوچستان از دسترسی به آب آشامیدنی سالم به ۷۳ درصد می‌رسد و هم‌اینک نیز شاخص بهره‌مندی آب در مناطق روستایی ۶۸ درصد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =