اشتغال روستایی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از ایجاد بیش از ۶ هزار شغل تا پایان سال خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه تفاهم نامه‌ای در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید) و ایجاد اشتغال تولید محور برای مددجویان و اقشار آسیب پذیر منعقد شد.

رضا طاهری معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با همکاری بسیج سازندگی استان کرمانشاه و استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی به دنبال آسایش بیشتر مددجویان تحت حمایت این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد اشتغال تعهد داده شده توسط کمیته حضرت امام ایجاد می‌شود، افزود: بر اساس این تفاهم نامه بایستی در سال جاری، ۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شود که امیدواریم تا پایان سال ۹۹ این مهم را به تحقق برسانیم و داشتن شغل پایدار و با کیفیت هدف مجموعه کمیته امداد در بحث اشتغال است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تصریح کرد: بسیج سازندگی استان کرمانشاه پا به پای کمیته امداد امام خمینی (ره) در خدمات‌رسانی، اشتغال، توانمند سازی و خودکفایی فعالیت داشته است.

وی با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد: امیدواریم به کمک بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) بتوانیم با ایجاد کار آفرینی، زمینه توانمندسازی و اشتغال جوانان را فراهم کنیم.

طاهری ادامه داد: از گروه‌های جهادی فعال و با تجربه دعوت می‌شود همکار و همراه مجموعه کمیته امداد باشند و با استفاده از ظرفیت هماهنگی بسیج سازندگی با شرکت‌ها و کارخانجات در راستای محرومیت زدایی و اشتغال قدم بردارند.

وی با بیان اینکه نیاز به آگاهی بخشی در مناطق محروم با حضور شخصیت‌های علمی و اساتید دانشگاهی بسیجی احساس می‌شود، گفت: با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در روستاها نیاز به مشاوره و آموزش فنی در بین اقشار محروم احساس می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اعلام خبر اختصاص تسهیلات به کارفرمایانی که مددجویان کمیته امداد را جذب به کار کنند، افزود: به کارفرمایانی که مددجویان کمیته را برای کار در کارگاه‌های خود جذب کنند، ۵۰ میلیون تومان وام یا ۲ سال معافیت پرداخت حق بیمه کارگر از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) تعلق می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =